Annons

Min första systemkamera!??

Produkter
(logga in för att koppla)
Re: jag är svensklärare ;)

Paddington skrev:
jag är svensklärare

Det där skulle jag inte basunera ut, om jag vore du. Det kan få en och annan att lyfta på ögonbrynen över hur du använder språket, om jag törs vara så uppriktig.

Men det är ju bara min reaktion, förstås.

Per.
 
äh ;)

så viktigt är det inte att vara svenskalärare ;) det var bara lite ironiskt menat ;) Och folk får skriva precis hur de vill, jag är jag på fritiden och basunerar inte ut pekpinnar ;)
 
OT ang. svenskalärare ;)

dessutom är det en helt annan sak att köra med lite "vardagsslang" och "talspråk" i texter, som man inte gör i vanliga fall. Alltså är jag inte så himlans korrekt heller ;)
 
Blev nyfiken av den här tråden när jag såg att sidorna drog iväg på bara några dagar.

Fråga till Anna, ska du fotografera eller forska om tekniska specifikationer? (Med glimten i ögat)

Om du hakar upp dig på detaljer kommer det inte finnas någon kamera som duger till slut.

En annan sak, oftast så tar det några månader med kameran i handen för att upptäcka vad som är bra och dåligt med just den modellen. Det behöver dock inte betyda att man blir missnöjd, kameran kan vara bra iallafall.

Lycka till!
 
Hur svarsrubriken används

Är det ett nytt sätt i den här tråden att använda svarsrubriken?
Halva meningen står t ex i rubriken och resten i texten.
Sedan står det bara Ok i en annan rubrik.
Det är väl även bra att citera det inlägg man svarar på.
Främst gäller detta trådskaparen.
Trådskaparen skapar dessutom nya trådar om vad som diskuteras i denna tråden.
Finns det en beskrivning om hur inlägg bör skrivas på Fotosidan?
 
Re: några korta frågor

Paddington skrev:
som jag fått..
* är redan sugen på makroobjektiv..
* vad använder man för objektiv för att få mer korta skärpelägen???
* På sportinställningen där kameran tar flera bilder i en följd, där är ingen blixt o bilderna blir mörka och suddiga inomhus?