Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Minolta color meter II

Produkter
(logga in för att koppla)

gamleJ

Aktiv medlem
Jag köpte denna mätare från en på forumet och den fungerade hjälpligt i början. Lite halvtaskiga reaktioner på knapparna men i övrigt ok.

Nu fungerar den inte alls när mätmodulen är på. Den visar först alla symboler på skärmen och låser sen vid det läge som var inställt senast modulen var avtagen. Inga knappar fungerar.

När modulen är av fungerar alla inställningar perfekt. Första bilden visar den variabla temperatur jag ställt in tidigare och i detta läge fungerar inget. Displayen släcker ner ljuset efter några minuter men temperaturen står kvar.

Nästa bild med modulen av är tagen direkt efter och nu har jag kunnat sätta den i mätläge. Alla knappar fungerar som om dom var nya.

Jag har sprayat alla kontakter med elektronikrengöring. Testat med nytt batteri och gjort många omstarter men inget fungerar. Mätmodulen har säkert pajat men vill kolla för säkerhets skull om någon har någon ytterligare idé eller om någon har en trasig basenhet där möjligen mätmodulen är hel.

Vänligen
Jonas
 

Bilagor

ANNONS