Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

NIHM-batterier till Samsung S1050

Produkter
(logga in för att koppla)

Sushan

Avslutat medlemskap
Jag har nyss fått hem en Samsung S1050 och upptäckte direkt att det är en mycket bra idé att köpa laddningsbara batterier eftersom kameran inte bara äter utan fullkomligt dricker batterier. Fick hem kameran igår och satte i de medföljande alkaliska batterierna och direkt signalerade kameran att batterinivån var låg och medan jag undersökte kamerans menyer tog de slut efter en kort stund. Idag gjorde jag en ovetenskaplig test och satte i ett par alkaliska Co/Tech AA-batterier från Clas Ohlson är slut efter 37 bilder.

Så nu till min fundering, i bruksanvisningen står det att det ska vara NIHM-batterier på 2500 mha, men vad skulle hända om jag istället använde NIHM-batterier på 2700 mha? Blir det någon förbättring eller försämring på något sätt eller blir det för starkt för elektroniken?
 
Glömde ju fråga vilka batterier som ni kan rekommendera som bra och hållbara? Uniross, Varta, GP Powerbank, NiOx Duracell Power Pix ZR?
 
Senast ändrad:
Tidigt att rekommendera kanske eftersom min laddare med 4 batterier från Energizer köptes igår men jag tog nästan 100 kompaktdigitalbilder idag och batterimätaren har bara rört sig ett steg.(hälften med blixt)
Dom var på 2500mha och kostade 299:- i en Ica stormarknadsaffär.
Mvh/Gunte..
 
ANNONS