Annons

Nikon D90 vs Canon 50D

Produkter
(logga in för att koppla)

dannnee

Medlem
Hej

ledsen om jag drar upp en gammal tråd men jag står inför samma beslut, d90 vs. 50D.

Så som jag känner det så ligger 50D mycket bättre i handen än d90. Samtidigt så hade det varit roligt med en filmfunktion, vilket d90n har. Det är dock inte helt nödvändigt.

Så, till er som har lite mer erfarenthet. Hur viktigt är det att kameran ligger bra i handen? Är det bättre att köpa 50D eller d90 och då få lite fler funktioner t.ex. filminspelning

tack
 

StefanGustafsson

Avslutat medlemskap
Hej

ledsen om jag drar upp en gammal tråd men jag står inför samma beslut, d90 vs. 50D.

Så som jag känner det så ligger 50D mycket bättre i handen än d90. Samtidigt så hade det varit roligt med en filmfunktion, vilket d90n har. Det är dock inte helt nödvändigt.

Så, till er som har lite mer erfarenthet. Hur viktigt är det att kameran ligger bra i handen? Är det bättre att köpa 50D eller d90 och då få lite fler funktioner t.ex. filminspelning

tack
Du talar ju emot dig själv nu? Om 50D ligger bra i din hand, slå till liksom. Vilken kamera du än väljer blir bra! Du kommer kunna växa i ditt fotograferande länge oavsett vilket håll du går åt, och vilken du väljer är upp till dig, inte oss. Ut och köp med dig :)
 

Frocli

Aktiv medlem
Hej

ledsen om jag drar upp en gammal tråd men jag står inför samma beslut, d90 vs. 50D.

Så som jag känner det så ligger 50D mycket bättre i handen än d90. Samtidigt så hade det varit roligt med en filmfunktion, vilket d90n har. Det är dock inte helt nödvändigt.

Så, till er som har lite mer erfarenthet. Hur viktigt är det att kameran ligger bra i handen? Är det bättre att köpa 50D eller d90 och då få lite fler funktioner t.ex. filminspelning

tack
Båda är utmärkta kameror, och båda är kraftigt prissänkta just nu. (Man får väl förmoda att uppdateringen för D90 är på väg), 50D-s uppföljare är ju 7D, därför billigare.
D90 har lite bättre hög-iso egenskaper enligt de tråd jag läste här.
D90 kostar med 18-105 VR nu 9000 kr, det är bra pris.
 
ANNONS