Annons

Piratbatteri 1D

Produkter
(logga in för att koppla)

Anden

Aktiv medlem
Någon som kan tipsa om ett bra ersättningsbatteri NP-E3? Orginal är ju svindyrt så det får bli pirat. Måste ju ha reservbatterier...

Zebramedia har ett för typ 400kr. Är det ett bra batteri?

/Andreas
 
Ja, funkar bra...Så bra att jag bara har orginalet + ett från zebra.. ger mig en kapacitet på +2500 bilder.
 
Jeppe skrev:
Ja, funkar bra...Så bra att jag bara har orginalet + ett från zebra.. ger mig en kapacitet på +2500 bilder.


OJ, det var ju helt enormt bra;)!!!

Jag har två piratbatterier av samma typ tror jag och tar i snitt 400 bilder på ett batteri och då snålar jag järnet... aldrig display t.ex. Men min 1D slukar väl mer ström än den nyare MII:)



Tveka hur som helst inte på att köpa piuratbatterier, överlägsen ekonomi.

Mvh Niclas,
 
Ja.. 1D MkII tar betydligt mindre ström än 1D.
Har hört om en som fick ut över 4000 bilder på en laddning.. Men då handlade det om serier-stäng av-serier-stäng av-osv.

När jag var vid Hornborgasjön, så var kameran igång hela dagen (typ 14 timmar), tog 1700 bilder och det var ändå ström kvar.

Fast det kanske är en 1D som Andreas köpt, eftersom han inte anger något annat...
 
Jo precis, själva fotandet och rutinerna påverkar ju antalet stort. Jag fotar ofta med IS:en aktiv på slutartider runt 1/15 och ofta längre.. Det är inte direkt strömsnålt.

Vid lägen där jag fotat snabba serier på rättså kort tid så har jag nog fått ut över 600 bilder på en laddning.

Jo 1D skall visst suga mycket mer ström. Bara att acceptera för min del just nu;)

Vi skall vara glada över att batterierna finns som pirat.. hade varit mkt dyr femma att handla in fyra fem original batteriarsenal.

Mvh Niclas,
 
Det är en 1D jag köpt. Mark 2 är way out of my league. Har investerat i gluggar...

Tack för era svar.

A
 
ANNONS