Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Pixmania-paket?

Produkter
(logga in för att koppla)

Hawaiii

Aktiv medlem
Har stora problem med att bestämma mig för vilken kamera jag ska slå till på. Har ca 10000kr att lägga, men vill såklart gärna få ner det så mycket som möjligt. Har funderat på Nikon D70. D70s, D50 och Canon 350D. Den enda jag provat en längre tid är D70 som jag tycker MYCKET om. Har nu hittat det här paketet på pixmania och vill gärna ha åsikter om pris, kvlitet på objektiv, erfaranheter av pixmania och allt annat ni kan komma på.
Brukar det vara julrea på kameror, ska man vänta till januari?
Paketet kostar 8684kr, 2års garanti:

NIKON D50 svart + AF-S DX 18-55 mm ED + AF-S DX 55-200 mm ED, 8684kr

Hjälp!
 

Nome Nescio

Aktiv medlem
Har inte så mycket att säga om paketet, men vill ge dig en liten varning för att gå på den billigste handlaren. Det är många som fått erfarenheten av att service gör att det kostar lite mer, men skapar mindre huvudvärk.

Gå in på konsument delen av forumet och sök på Pixmania. Ibland fungerar det bra, ibland fungerar det dåligt.
 

henkee

Medlem
Hej Susanna

Jag kan inte mkt om de modellerna men jag tycker inte du skall handla på Pixmania. Har fortfarande inte fått alla mina prylar jag beställde för lite drygt två veckor sedan. Har sökt dem för kontakt men får inte tag i någon ansvarig. Det är kanske bara min erfarenhet men om du läser min tråd "Pixmania...vad händer" så verkar det vara fler som haft problem med dem.

MVH

Henke
 

Nome Nescio

Aktiv medlem
Om du vill köpa billigt från Tyskland så har goda erfarenheter av AC-foto.de. Technikdirekt skall tydligen vara helt OK bara de har prylarna på lager.
 

Jocke_Andersson

Ny medlem
Jag handlade min Sony V3 från Pixmania. De hade kameran i lager och från Paris till Norrköping tog det blott 14 timmar. Kan vara så att de beställer sällan (för att få stora partier och pressa priserna antar jag) och får problem då varorna inte finns i lager. Har bara haft en kontakt med deras kundtjänst och då svarade de inom 24 timmar på mejl, men kvaliteten på kundservice brukar kunna variera mycket kraftigt.
 

henkee

Medlem
Min kamera fanns i lager...Likaså minneskortet som fortfarande inte har kommit...

Har ringt två ggr och fått en email adress till någon ansvarig i england. Men hon har inte behagat svara. Undrar om de blåser mig på mening?

Henke
 

Cassiopeja83

Avslutat medlemskap
HANDLA INTE AV PIXMANIA!

Hej!

Jag kan bara lägga ut en varning för pixmania. Jag beställde en skrivare därifrån 30/9, valde att betala via banköverföring. Jag har inte fått min skrivare ännu, då dom påstår att jag inte har betalat för den! Har varit i kontakt med dom över 10 ggr (kötid ca: 15-20 min varje gång). Världens sämsta kundservice. Jag vet inte vad jag ska göra nu, har varit i kontakt med min bank och spårat betalningen och pengarna finns hos dom. Fick till och med ett ref. nr så att pixmania kan spåra betalningen, men inget händer.

Så tänk dig för innan du handlar, som Per Carlin sa så är billigast inte alltid bäst!

Maria
 

Hawaiii

Aktiv medlem
Tack för alla tips! Vad trist att pixmania har misskött sig så mycket, kommer definitivt att kolla upp andra alternativ innan jag slår till!
 

Hawaiii

Aktiv medlem
Har kollat Technikdirekt.de, dom verkar ju ha väldigt bra priser och paket. Har kollat på det här:
Nikon D 50 Kit schwarz inkl. AF-S DX 18-55 & 55-200
Det verkar ju vara samma kit som dom hade på pixmania, fast ett par hundra kr billigare
(8218:)
Fast det är väl exkl frakt, antar jag.
Har bara hört bra betyg om technikdirekt, har någon andra erfarenheter är det schysst om ni kommenterar!
Tack på förhand
 

arldic

Aktiv medlem
Technikdirekt fungerar, men när jag har beställt har det tagit upp till en månad innan prylarna har kommit. Dessutom kräver de att du mailar/faxar in bilder på leg och kreditkort.
AC-foto var betydligt snabbare och hade dessutom en mer peronslig hantering av kunder.
 

perado

Avslutat medlemskap
Mycket negativt...

Jag har handlat av både pixmania och Technikdirekt och har bara positiva erfarenheter. Technikdirekt skickade en Canon PIXMA 8500 till mig som inte fungerade men efter ett samtal skickade de en ny och betelade returfrakt. Ifrån pixmania köpte jag en DVD med HDD till tv... allt fungerade perfekt och alla levererade engelsk manual.

Genom dessa köp har jag tjänat flera sköna tusenlappar. Men visst ska man ha klart för sig att det blir betydligt struligare om det väl strular. I stan du bor kan du alltid lämna in sakerna och låta någon annan ta hand om returen. Men min egen erfarenhet är att det blir minst lika mycket strul där också... Nikon har europagaranti, eller? Ring och prata med dem om du kan skicka till nikons garanti i Sverige om något strular. OBS detta gäller inte saker som är DOA... (Dead on arrival) då måste din leverantör byta ut varan...
 

wik

Aktiv medlem
Hej hopp!

Har vid två olika tillfällen handlat från technikdirekt och det har funkat väldigt bra!

Men ett tips är att först ringa och kolla om varan finns i lager annars kan det dröja några veckor. Deras telefonister har hjälpt mig mycket och det är både lätt att ringa och förstå dem.

Hoppas det går bra!
 

maerklund

Aktiv medlem
Vilken momssats gäller vid köp från Technikdirect?
Hur ser man enklast vad man i slutändan får betala inklusive moms och frakt?

Tidigare skötte Pricerunner det men nu verkar inte Technikdirect komma med i deras listor?!
 

PeBro

Aktiv medlem
Hawaiii skrev:
Paketet kostar 8684kr, 2års garanti:

NIKON D50 svart + AF-S DX 18-55 mm ED + AF-S DX 55-200 mm ED, 8684kr

Hjälp!
Hej Susanna!

Samma paket hos Hegethorns kostar vad jag kan utröna 8.550 kr. Handlar du för över 1000 kr slipper du frakten också. Jag har bara goda erfarenheter i samband med köp hos dem.
Kanske värt att kolla upp?http://www.hegethorns.se/

Mvh / Peter

P.s Svenska mannualer ingår också D.s
 
ANNONS