Annons

Posta din video här!

Produkter
(logga in för att koppla)

Lobbamobba

Aktiv medlem
Snyggt!
Hur fick du texten att följa motorcykeln i slutet? Jag kan göra det i Adobe Premiere Elements har jag för mig men texten är lika stor hela tiden då.
He he, nu citerade du fel person. Men normalt använder man en tracker. Tror inte du har någon i elements men du kan använda "key frames" manuellt på "position" under effect controls.
Jag har en tutorial på min kanal som är aplicerbar.

Samma princip, sätt texten på start position, klicka på klockan framför "position", spola fram till slut position och flytta texten. Klart.
Nu kommer texten flyga dit snabbaste vägen så du får tweeka där i mellan.
 

Poteta

Aktiv medlem
He he, nu citerade du fel person. Men normalt använder man en tracker. Tror inte du har någon i elements men du kan använda "key frames" manuellt på "position" under effect controls.
Jag har en tutorial på min kanal som är aplicerbar.

Samma princip, sätt texten på start position, klicka på klockan framför "position", spola fram till slut position och flytta texten. Klart.
Nu kommer texten flyga dit snabbaste vägen så du får tweeka där i mellan.
Ops, fel person var det ja!
Nu har jag Elements 13 men jag vet att jag har haft det i tidigare versioner. Hoppas den finns kvar. Dock kvarstår ett problem och det är storleken på texten, man vill ju att den minskar i takt med avståndet. Precis så som den gör på TLutnaes film.
 

Lobbamobba

Aktiv medlem
Ops, fel person var det ja!
Nu har jag Elements 13 men jag vet att jag har haft det i tidigare versioner. Hoppas den finns kvar. Dock kvarstår ett problem och det är storleken på texten, man vill ju att den minskar i takt med avståndet. Precis så som den gör på TLutnaes film.
En tracker fixar det, den minskar i förhållande till motorcykeln. Annars pillar,man manuellt.
 

TLutnaes

Medlem
Snyggt!
Hur fick du texten att följa motorcykeln i slutet? Jag kan göra det i Adobe Premiere Elements har jag för mig men texten är lika stor hela tiden då.
Tack så mycket!

Precis som Lobbamobba skriver sätter jag en tracking-point på något lämpligt ställe, typ bakljuset eller regplåten. Sen så länkar jag en text till den och sätter en key-frame på texten där.

Efter det går jag till slutet av klippet och drar ner textens storlek och sätter en ny key-frame. Resultatet blir att det ser ut som texten följer med i z-axeln också!

Såg nu också att Elements kanske inte har tracking-point, men då går det bra att göra det manuellt genom att sätta positioninfo i varje key-frame. Lite jobbigare men resultatet kommer att bli snyggt!
 
ANNONS