Annons

Problem med utfallande utskrifter på Epson R800 och Intel-Mac

Produkter
(logga in för att koppla)

edsjo

Aktiv medlem
Hej!

Jag har en Epson R800 till min Mac (Intel), men den Intel-anpassade drivrutinen (v 3.03) innehåller inte alla val som borde finnas för utfallande utskrifter. Man ska ju där välja i Page Setup viket pappersformat man vill ha och om det ska vara utfallande (borderless) eller inte. Det fungerar för A4, men inte för 10x15 (4" x 6"). För den senare finns det flera olika alternativ, alla kallas för borderless i Page Setup, men inget av dessa ger kantfria utskrifter. Tyvärr går det inte att skapa egna pappersformat heller för kantfria utskrifter då skrivaren bara verkar ha support för detta för ett fåtal fördefinierade storlekar.

Har någon annan stött på detta problem och hittat en lösning på det?

PS. På min gamla Power PC-Mac fungerar det utmärkt med den gamla drivrutinen (v 2.x), men den lär inte fungera på Intel-Macen.
 
Problemet löst

Hej!

Utifall någon annan har detta problem också tänkte jag bara tala om att det har löst sig. Om man tar installeraren för senaste drivrutinen (3.0a/3.03) och först avinstallerar drivrutinen och sedan installererar om den (att bara installera om räckte inte för mig) så fick åtminstone jag detta att fungera. Jag måste ha haft rester av gamla/korrupta filer för drivrutinen på min dator som med denna procedur tvingas att bytas ut.

Joakim
 
ANNONS