Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Professionell 24"-skärm

Produkter
(logga in för att koppla)

Nicke77

Aktiv medlem
Fick hem min nya NEC 2690 idag men får inte igång hårdvarukalibreringen :(

Har gjort alla rätta knapptryckningar och tagit hem programmet från NEC´s sida men det funkar inte ändå. Nån som har nåt bra tips?

Sen så tycker jag det lyser svagt igenom uppe i höger hörn på skärmen när den visar en helsvart bild. Ska det verkligen bara så??

Tacksam för all hjälp jag kan få!
 

Nicke77

Aktiv medlem
En lite dum fråga till. Måste man ha en skärmkalibrator typ eye-one eller spyder2 för att även kunna köra hårdvarukalibrering??
 

stefohl

Aktiv medlem
Nicke77 skrev:
En lite dum fråga till. Måste man ha en skärmkalibrator typ eye-one eller spyder2 för att även kunna köra hårdvarukalibrering??
Hådvarukalibrering innebär här att mätaren kan kommunicera med skärmen för att göra hela kalibreringen, så en mätare behövs.

Stefan
 

arneri

Avslutat medlemskap
ywiz skrev:
Någon som vet om det är möjligt att kalibrera på motsvarade sätt med mindre NEC skärmar - Tex 2090Uxi?
Jag köpte en 2090uxi på fotomässan av ScandinavianP. med medföljande Eye One Display-2 kalibrator. Ja, det går att få fram den omtalade menyn.

2190uxi sägs vara bättre och eventuellt bygger 2690 uxi på denna. Jag är riktigt nöjd. Äntligen får bilderna i färgskrivaren samma färg som på skärmen.
 
ANNONS