Annons

Rörlig reklam på Fotosidan

Produkter
(logga in för att koppla)

clindh

Kodsnickare
Forumpersonal
FILM) (ulltand skrev:

Vill man vara med i alla tre "klubbarna", så syr man en sovsäck och plåtar när man är ute och testar den.
.. och gissa vad man gör i sovsäcken, för att vara med på Barnsidan sedan också ;-)

På FS har jag nu petat in en statisk annons för de som Vågar Vägra Flash.
 

lastrand

Avslutat medlemskap
Skulle återigen vilja be om att det läggs in ett statiskt alternativ till toppbannern på förstasidan till förmån för oss VVF:are.

Tack på förhand!
 

clindh

Kodsnickare
Forumpersonal
Utpressning, det var ett starkt ord. På vilket sätt - vi tvingar dig inte på något sätt att betala?

Deet är den kalkyl vi gjort hitills, men inget är skrivet i sten. Annonserna är viktiga för vår överlevnad.
 

Dykhjelm

Aktiv medlem
Ta det inte så allvarligt.
Men jag kan känna mig tvingad för att slippa störande annonser.
Är inte en "stilla" annons lika bra som en blippande och störande annons.
 

clindh

Kodsnickare
Forumpersonal
Dykhjelm skrev:
Är inte en "stilla" annons lika bra som en blippande och störande annons.
Det är nog en allmän uppfattning bland reklamdesigners att en annons mha animation bättre fångar uppmärksamheten till annonsen, för att sedan sedan förhoppningsvis fånga intresset.
 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Det är bara att acceptera att fler och fler av våra annonsörer vill ha sina annonser i Flash. Vi försöker kräva en alternativ GIF men ibland funkar det inte. Jag ser ingen som helst anledning till att inte ha flash installerat. Jag tror att det är dags att falla till föga.
 

J.Weinö

Aktiv medlem
Vad är problemet...???

det finns ju så mycket annat matnyttigt på fotosidan att jag inte orkar bry mig om reklamen är statisk eller rörlig.
 

Dykhjelm

Aktiv medlem
Det är INTE fotosidans annonsörer som bestämmer vilka program som skall finnas i min dator.
Detta är för mig en viktig principfrågan.
 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Det känns som om det finns betydligt viktigare saker att ha som principfrågor. Speciellt som jag inte ser ett enda sakligt argument för det. Vi gör följande för att tillgodose åsikter om flash:

- vi försöker begära in GIF alternativ, men det funkar inte alltid
- vi har funktion så att silver och guld kan stänga av vissa annonser.

Mer än så kommer vi inte att göra tills vi hör ett bra underbyggt argument.

För övrigt. Varför inte läsa en Fototidning gratis!? Dessutom där bilderna verkligen kommer till sin rätt och slipper dåligt tryck och billigt papper. Verkligen snyggt och framtiden:

http://www.vpulp.se/digitalfoto.html
 
ANNONS