Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ryggsäck Kata DPS 3N1

Produkter
(logga in för att koppla)

mikamb

Aktiv medlem
Hejsan jag håller på och letar efter en bra ryggsäck och har fastnat för Katas modell som verkar smart och rymlig.
Nu undrar jag ni som har ägt denna väska ett tag , hur upplever ni kvaliteten och funktionerna nu efter en tids användande.
Om det finns någon liknande väska så kom gärna med förslag på någon annan modell med liknande lösningar som att lätt komma åt utrustningen men ändå bra skyddat.Mvh Mikael
 
Det finns två recensioner publicerade här på FS. Har du kollat dem?

Hejsan jag håller på och letar efter en bra ryggsäck och har fastnat för Katas modell som verkar smart och rymlig.
Nu undrar jag ni som har ägt denna väska ett tag , hur upplever ni kvaliteten och funktionerna nu efter en tids användande.
Om det finns någon liknande väska så kom gärna med förslag på någon annan modell med liknande lösningar som att lätt komma åt utrustningen men ändå bra skyddat.Mvh Mikael
 
Hejsan Sven. Jo jag har kollat dom och det är väl så att när grejerna är nya och man är glad så blir nog betygen riktigt bra.

Är intresserad av hur produkten är efter lite tids användanden ,dragkedjor ,komfort och sltage, är den så vettig som man trodde från början . Såg att det finns ju ett 50-tal ägare till den här produkten som kan tycka till ,om den fortfarande håller måtten.Mvh Mikael
 
Hej Mikael!

Det är ju rätt. Själv har jag ingen Kata utan en Dörr Adventure Icebreaker mellanmodellen. Nu har jag inte slitit särskilt mycket på den så den är som ny och rätt bra. Den köpte jag för att den verkade skydda innehållet mycket bra med bl a dubbla blixtlås eftersom den är avsedd att användas i taskigt väder och där fungerar den ok. Den är dock lite pillig att öppna o får fram kameran, men det hjälper i bra väder om man bara stänger med det ena blixtlåset.

Hejsan Sven. Jo jag har kollat dom och det är väl så att när grejerna är nya och man är glad så blir nog betygen riktigt bra.

Är intresserad av hur produkten är efter lite tids användanden ,dragkedjor ,komfort och sltage, är den så vettig som man trodde från början . Såg att det finns ju ett 50-tal ägare till den här produkten som kan tycka till ,om den fortfarande håller måtten.Mvh Mikael
 
Jag har en 3n1 och är jättenöjd med den.
Det enda som jag upplever som negativt med den är att jag köpte en liten väska för att inte dra med mig så mycket.. men jag får fortfarande i skitmycket i den, så den är tung som fan ändå.

Sen är den ganska dåligt luftad i ryggen, men det är ett mindre problem.

Kort sagt, kanonväska!
 
Hejsan och tack för era åsikter.Jag har noterat Dörr`s icebreaker och den verkar vettig på många sett utan pricis som du säger Sven att man inte kommer åt kameran tillräckligt sabbt. Var nere på Mediamarkt just nu och tittade på just en Kata och tyckte väl att det var lite trångt just vid dom nedre luckorna där man förvarar kamera och objektiv,så jag måste fråga Patric hur du upplever smidigheten att kunna få ut kameran snabbt,verkade lite pillrigt ändå.Tittade på en axelväska samtidigt och det är ju smidigt att få fram grjorna men kan tänka att om man rör sig i skog tex eller om man behöver klättra så blir det ju ett dinglande.Undrar om det finns någon axelväska med midjebälte . Mvh Mikael
 
Hej igen!

Ett tips till:

Löwepro Classified (finns i olika storlekar) är en lite annorlunda axelväska, som inte skriker fotoväska. Inbyggt (medskickat) regn- och solskydd och känns bra att b'ra och ha med sig om nu inte måste ha en ryggsäck. Jag har bådadera (Icebreaker och Classified 160).
På Classified finns det på baksidans nedre del två st öglor som skulle kunna användas till att spänna fast väskan till ett midjebälte med en rem eller elastisk ögla plus en carbinhake, som fästs i väskan och bältet.


QUOTE=mikamb;1376956]Hejsan och tack för era åsikter.Jag har noterat Dörr`s icebreaker och den verkar vettig på många sett utan pricis som du säger Sven att man inte kommer åt kameran tillräckligt sabbt. Var nere på Mediamarkt just nu och tittade på just en Kata och tyckte väl att det var lite trångt just vid dom nedre luckorna där man förvarar kamera och objektiv,så jag måste fråga Patric hur du upplever smidigheten att kunna få ut kameran snabbt,verkade lite pillrigt ändå.Tittade på en axelväska samtidigt och det är ju smidigt att få fram grjorna men kan tänka att om man rör sig i skog tex eller om man behöver klättra så blir det ju ett dinglande.Undrar om det finns någon axelväska med midjebälte . Mvh Mikael[/QUOTE]
 
Tack Sven ska kolla på det. Har så fruktansvärt svårt att bestämma mig när det gäller sådana hära produkter. Dom ska vara smidiga samtidigt vill man ha kvalitet och funktionalitet till 100% , det är ju en djungel men det brukar ta ett tag innan jag bästämmer mig och oftast brukar jag bli nöjd då.Men tack för tippset . Mvh Mikael
 
ANNONS