Annons

Säljråd?

Produkter
(logga in för att koppla)

StefanGustafsson

Avslutat medlemskap
Ber om ursäkt om mitt inlägg inte riktigt passar in här, då det är raka motsatsen till köpråd.

Tänkte kolla om någon har bra koll på lämpligt begagnatpris på Canon 50D samt Canons vidvinkel 10-20mm.

Ekonomin tryter (student) så jag måste desvärre sälja, men vad är ett lämpligt pris för ovanstående idag?

50D, mint, runt 5000 exp. (allt som ingick vid nyköp kommer med)
10-20mm, ett år gammalt ungefär, sparsamt använd. (samma här, box och papper etc)

Är 5000:- stycket att ta i för mycket idag?
 

bengt-re

Aktiv medlem
Tja, 3500 möjligen 4000 kan du få för en 50D i gott skick.

Har du Canons 10-22 eller Sigma 10-20? Så vitt jag vet har inte Canon någon 10-20.

EF 10-22 bör du få 5100 SEK för om den är i gott skick.
 

StefanGustafsson

Avslutat medlemskap
Tja, 3500 möjligen 4000 kan du få för en 50D i gott skick.

Har du Canons 10-22 eller Sigma 10-20? Så vitt jag vet har inte Canon någon 10-20.

EF 10-22 bör du få 5100 SEK för om den är i gott skick.
Slarvigt av mig där, Det var Canons 10-22 (EF-S) jag menade såklart.
Tack! Då har jag riktlinjer att gå efter :)


Mvh,
Stefan
 

ErlandH

Aktiv medlem
Är 5000:- stycket att ta i för mycket idag?
Ja, det tror jag. Det är bara att titta på annonserna här på FS. Det finns flera 50D utannonserade och ett eller ett par 10-22 i det prisläget. Eftersom annonserna ligger kvar kan man förutsätta att de inte blivit sålda och att utgångspriset alltså är för högt.

Sen handlar det förstås också om hur snabbt och smidigt man vill sälja. Ju mer tid och kraft man kan tänka sig att lägga ner, desto större chans att få mer betalt.
 

antonlindstrom

Aktiv medlem
Att sälja är alltid en avvägning.. Hur mycket tid är man beredd att lägga för några extra pengar? Hur viktigt är det att inte behöva skicka grejerna land och rike runt osv..

Jag tror att 5000:- kan vara ett rimligt utgångspris. Om man har tiden att ge det, sen är det för den delen inte säkert att utgångspris och slutpris är detsamma.


Som referens kan man kolla t.ex. vad en 60D går för och vad en 40D går för, någonstans där i mellan kanske man bör lägga sig. Men som alltid, rätt köpare till rätt pris, det är då affären blir av.
 
ANNONS