Annons

Skillanden mellan amatörer och seriösa amatörer..

Produkter
(logga in för att koppla)

berga

Aktiv medlem
Sara skrev:
Joo, några av inläggen jag läste VAR roliga, men den största delen av dom verkade så seriösa, och därför lite löjliga tyckte jag....
Hade däremot hela diskussionen uppfattats som på skämt, då hade det varit skoj! (hahaha!!!)
Jaja, ta det lungt bara som sagt!
Heej!:D
Det kan bero på att lyteskomik endast är roligt om man inte är halt?

Jag tycker att skämten inte är roliga när det handlar om hur andra beteersig,till skillnad mot mitt perfekta beteende. De flesta "oseriösa" amatörer utger sig inte för att vara något annat, och då faller skämten platt på marken, och ger en dålig eftersmak.

-Anders
 

Uffe/Gävle

Guest
obs detta inlägg innehåller försök till humor

Ibland tar jag bilder som är så kassa att jag skäms och lovar mej dyrt och heligt att aldrig slarva till det igen.Vad händer likväl??? jo man gör det igen!!!!,är fullt övetygad att "proffsen" råkar ut för samma sak.Skillnaden mellan amatör och proffs borde väl vara den som gäller inom idrotten,amatören för betala för att utöva sin hobby medan proffset får betalt för det han eller hon gör.
Sen kan det ju verka förvirrande när man hör om proffsiga amatörer eller amatörmässiga proffs
 

Efwa

Aktiv medlem
berga skrev:


Det kan bero på att lyteskomik endast är roligt om man inte är halt?


-Anders

Nä det hoppas jag inte! Jag tycker att humor är när man känner igen sig själv i det hela.

Jag var på hästtävling och fotade utifrån ringen när personen som hade rättigheter inifrån ringen började spana in mig och min kamera. Han "pinkade" in sitt revir genom att vanka fram och tillbaka, kolla, snegla, trixa.
Jag hade så kul åt det och fnissade lite sarkastiskt.
Två veckor senare är jag på en mindre tävling, och vad gör jag när jag ser en annan med kamera? Jo, jag spanar in, kollar att han inte har lika bra utrustning som jag eller övertygar mig själv om att han tar från "fel" ställen.:D

Och jag är amatör. Seriös, jag vet inte om någon med det beteendet är seriös. "Hoppas hans bilder blir skit" tänkte jag och det är väl knappast seriöst?:mad:
 

gunilla

Ny medlem
Alla kan bli bättre

Jag reagerade på ditt inlägg om när du led alla helsikes kval när du var tvungen att se fotoklubbisternas bilder i fotoklubben. Hur skulle det vara om alla vansinnigt duktiga fotgrafer skulle dela med sig av sina kunskaper på just lokala fotoklubbar, istället för att tiga och lida? Alla som fotar vill lära sig mer, men vi vill inte bli förlöjligade när vi vågar visa upp våra bildresultat och ivriga försök på t.ex klubbvisningar.
Håller du med eller....?
Hälsningar från en glad amatör
 

Uffe_Nordholm

Aktiv medlem
När är man ammatör/seriös amatör/proffs?

Jag väljer att hålla mitt svar i debattgrundarens ursprungliga tankar:

Man är amatör om man tar bilder för att det är kul!

Man är proffs om man tar bilder för att man får betalt för det men egentligen önskar man pysslade med något annat!

Man är seriös amatör om man tar bilder utan att se det roliga i det!
 

Misster

Aktiv medlem
Är det inte litet så att proffset ser man inte för kamerorna, mens kameran ser man inte för amatören(="lite" fet turist)...:D
 
ANNONS