Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

sony rx 100 är den bra vid konsertfotografering?

Produkter
(logga in för att koppla)

gaisaren gbg

Aktiv medlem
Har en panasonic gf2 systemkamera som jag har haft nu i ett år på konserter. Har tagit många tusentals kort med kameran. När jag har använt blixt så har många många kort blivit otroligt bra med klara rena färger. Men när jag använder kameran utan blixt så blir det inte bra, då nästan alla korten blir något suddiga (försöker att hålla kameran så stilla som möjligt). Kör oftast mellan 400-800 iso då 1600 börjar bli synbart sämmre.

Nu när vissa konsertlokaler förbjuder blixt (eller om det är grupperna) så känner jag att det är dags att byta kamera. Tänker på denna sonyn som har fått så otroligt bra respons här på forumet. Vill ha en liten kamera som levererar ganska bra kort på konserter. Jag står alltid långt fram så jag är nära artisterna. Fick höra av en som jobbade på en mindre butik att min gf2 inte har en chans på denna sonyn då han hade provat den i olika miljöer dock ej konserter.

Finns det någon som har erfarenhet om vad denna kan prestera på en konsert och låt oss säga att man vill använda isotal mellan 800-1600. Är det något att satsa på?

Kanske någon har erfarenhet av att ha använt den på någon konsert?
 
ANNONS