Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sprängskiss Canon 70-200f/4L

Produkter
(logga in för att koppla)

Damme

Aktiv medlem
Hej!

Söker sprängskiss till Canon 70-200f/4L.

Vet att någon här förr hade ett väldigt bra sortiment av sprängskissar, var hittar jag dessa nuförtiden?

Tack på förhand
Daniel
 
ingen som vet var jag kan hitta sprängskisser till canon? Google har inte varit hjälpsam tyvärr .. :(
 
Tackar!
Har ett projekt att försöka lossa fokuseringen som fastnat.
Det kostar för mycket att reparera så tänkte ge det ett försök själv men hade ingen lust att börja skruva utan att ha ett schema på vad som går var. Jag får väl helt enkelt dokumentera med mycket bilder som herrn gör där :)
 
Och för den nyfikne så hade personen i tråden exakt samma fel som jag
"The lens had something that made the focus group stuck below 1.5m range. At first I though it was a bad USM unit, but turns out the focus group was just gripping too much against the barrel between 1.2m and 1.5m range. A little polishing and greasing fixed it."

Så förhoppningsvis kommer jag kunna fixat det. Canon själva vägrar erkänna att de gjort något fel trots jag hittade en annan tråd som jag tyvärr tappat bort där någon i USA fick den fixad med just detta felet. Så mycket för L-kvalitet..

Skulle jag hitta tråden så lägger jag in den.
 
ANNONS