Annons

Stock-foto: Hitta leverantör?

Produkter
(logga in för att koppla)

Matte_J

Aktiv medlem
Jag funderar på att börja köpa bilder att använda på webbsajter jag bygger. Det jag i första hand behöver är bilder på folk som arbetar, arbete, arbetsrelaterade grejer som tex verktyg av olika slag (bygg, städning, snickeri, trädgårds, grovarbete), helst "svenska", hyfsat moderna och realistiska/naturalistiska bilder. Alltså inget "fancy" eller exotiskt heller inte amerikanska tonårstjejer med blåkläder, fixat hår och en hammare i handen.
Kan någon tipsa om en vettig leverantör med en vettig affärsmodell? Det primära är inte att priset är superlågt, hellre hyfsade bilder för 50 kronor styck än ändlösa rader av skräp för 5 kronor (för att ge en hint om vad jag menar). Med vettig affärsmodell menar jag att man betalar en pott eller ett månadsabonnemang för ett givet antal bilder med fri användningsrätt.

Jo, jag känner till Google, men efter att bläddrat igenom ett tiotal leverantörer med i första hand skräpbilder för fem kronor styck, känns det mer konstruktivt att be proffs om råd. Alltså: Tips som någorlunda matchar min något yviga beskrivning ovan mottages tacksamt!
 
Tack för båda svaren.
Shutterstock ser ut att vara ungefär vad jag letade efter, så jag ger det en chans.
 
ANNONS