Annons

STOR fotoryggsäck

Produkter
(logga in för att koppla)

andreasc89

Avslutat medlemskap
Letar efter en rejäl fotoryggsäck. Behöver få plats med en hel del i den:

1 hus, 3 objektiv, dator (15.4"), småkraffs och nästan viktigast: stativet, som är ganska stort. 110cm långt som kortast. Ser ut som på bilden nedan.

Finns det någon sånn ryggsäck att köpa eller måste man bygga en själv? Nu kör jag på en Everest 350 (35l.) och den räcker ganska gott, förutom att det är omöjligt att ta upp och lägga ner datorn på något smidigt sätt.
 

Bilagor

  • stativ 003.jpg
    stativ 003.jpg
    28.6 KB · Visningar: 1,952
Någon som har testat med just det stativet? Borde ju inte vara så ovanligt.

Men dom ryggsäckarna som ni visade verkar ju rätt okej.
 
andreasc89 skrev:
Någon som har testat med just det stativet? Borde ju inte vara så ovanligt.

Men dom ryggsäckarna som ni visade verkar ju rätt okej.

Jag har bägge tvo och avänder den på olika sätt.
Beroende på hur lång och stark du är samt hur långt du har tänkt att bära.

Supertreeker använder jag just nu då jag inte palnerar att gå för långt. Den rymmer allt du kan begära det är din bärförmåga som avgör.

Protrekker kan jag gå längre med men har vissa begränsningar i vad jag kan ta med.

Du skriver
hus, 3 objektiv, dator (15.4"), småkraffs och nästan viktigast: stativet, som är ganska stort. 110cm långt som kortast. Ser ut som på bilden nedan

Då tror jag det räcker med en mindre säck som computrekker eller likande

Jan.
 
Ja, för bara fotoutrustningen gör det ju det. Men det är stativet jag tänker på. Sen så kommer ju antagligen min utrustnin att växa med tiden.

Själv är jag inte så storväxt, 170 lång och väger runt 50kg. Men jag brukar bära rätt tungt när jag är ute, så det är inga problem att ha stativet på ryggen av den orsaken.
 
Fotoryggsäck

Lowepro 400 AW passade perfekt till sigma 120-400 som jag hade innan jag köpte upp mig.
Kan banne mig inte hitta någon fotorygsäck med måtten ca 60x40 cm. De som är 60 cm långa är för smala för att få plats med något annat än telet och de stora nature trekkeres stannar vid ca 50 cm.
Knepigt......

//
 
lite off men för mig det bästa

Har prövat 2 foto väskor nu med blandat resultat. Alltid för lite plats...

så jag köpte en armeryggsäck. Tror det är tyska arméns modell stor. Nu har jag bla mitt 150-600 tele i orginalväskan och har skapat plastlådor för blixtarna. Gott om plats och stativet inga problem. Termos får plats och den är mycket bra att bära trots mycket vikt

För mig perfekt!
 
Senast ändrad:
Har prövat 2 foto väskor nu med blandat resultat. Alltid för mite plats...

så jag köpte en armeryggsäck. Tror det är tyska arméns modell stor. Nu har jag bla mitt 150-600 tele i orginalväskan och har skapat plastlådor för blixtarna. Gott om plats och stativet inga problem. Termos får plats och den är mycket bra att bära trots mycket vikt

För mig perfekt!

intressant..berätta gärna mer
 
intressant..berätta gärna mer

Mina 2 Sigma (180 resp 150-600) har jag kvar i deras mjuka orginalväskor som jag bara har stuckit ned i ryggsäcken De används även tomma för tillfällig förvaring i ryggsäcken för andra objektiv då det är lätt att lägga ned och ta upp dem igen.

Har plastlådor för andra objektiv och prylar som jag har fyllt med tjock skumgummi från en affär som säljer sådana "flak" på 1 m. Har sedan skurit ut så att objektivet, blixten etc passar exakt. Har använt lådor som det har varit glass i.... Här är valmöjligheterna och utbudet av plastlådor oändligt. Fördelen med plastlådor är att de kan staplas i ryggsäcken och de tål stötar

Att det är en riktig ryggsäck gör ju bl a att man på toppen kan lägga stativet och mitt fall även den fina norska Järvenduken. Järvenduken har jag upptäckt för en kort tid sedan. Extremt bra! www.jervenduken.se

Alla mina och min frus fotoprylar har vi egentligen i 4 aluminium väskor som är fyllda med samma skumgummi som ovan och prylarnas placering är utskuren på samma sätt. Ser direkt om något saknas... På resor med bil är aluminium väskor med. Det jag bär med mig finns i ryggsäcken som är köpt på ArmyGross. Ryggsäcken kan naturligtvis packas annorlunda från ett tillfälle till ett annat. Länk till den jag valde men det finns flera http://armygross.se/taktisk-utrustning/ryggsackar-vaskor/sturm-militar-ryggsack-ranger-75-liter-od/

Lite mer pill men nu är jag i alla fall hemma vad gäller fotoväskor och den är också tålig och stark
 
LGNs tips är nog det bästa OCH billigaste.
Fstop är inte billiga och tål väta dåligt. Jag har en, kommer inte ihåg om det är en Loka eller Tilopa, men lite duggregn på en timme fixar den inte.
 
ANNONS