Annons

Stor ryggsäck som rymmer allt...

Produkter
(logga in för att koppla)

Erik Schalin

Aktiv medlem
En Bergman kanske? Skall du ha med mycket prylar och bära tungt så håller jag fortfarande på en vanlig ryggsäck med lösa påsar för utrustning.

http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?p=1792296#post1792296

Att bära 40kg är väl överkurs men med en riktig ryggsäck bär du lätt 20kg.

Micke.
Hmmm jag kanske missar poängen.

Jag har läst mycket på nätet om Fstop. ALLA verkar vara bara positiva.
JAG har valt men SÅ positiv är inte jag.
Jag försökte bara ge en mer nyktert nyanserad bild.

Om jag bara skulle ha en fotorygga så hade jag valt ngt annat. Men de hade inte garanterat fått följa med in i kabinen på en flygtur.
 

warmiz

Aktiv medlem
Jag har haft min Tilopa i ca 3 veckor nu och måste säga att jag är helnöjd med bärkomforten! Har visserligen inte jättemycket erfarenhet av stora dyra vandringsryggsäckar, men jag brukar vara ganska känslig mot att för mkt vikt hamnar på axlarna och inte höften när man går långt med ryggsäck, men det är inget jag haft nåt problem med på denna. Finns garanterat bättre bärsystem, men kanske ligger det nåt i att du inte fått till inställningarna riktigt?

Jag har dock insett att tilopan är i minsta laget för mig när jag dessutom ska försöka få med mig lite fiskeutrustning på fjället och söker nu efter en Satori som är lite större :)

Mvh Eric
 

Lawson

Aktiv medlem
Hmmm jag kanske missar poängen.

Jag har läst mycket på nätet om Fstop. ALLA verkar vara bara positiva.
JAG har valt men SÅ positiv är inte jag.
Jag försökte bara ge en mer nyktert nyanserad bild.

Om jag bara skulle ha en fotorygga så hade jag valt ngt annat. Men de hade inte garanterat fått följa med in i kabinen på en flygtur.
Poängen var attTS ville ha en säck som tar allt och var bra att bära.

Micke.
 

PMD

Aktiv medlem
6 Här är kanske ngt jag har missat, har bara använt den en dag o försökt att packa den ett par ggr. Men poängen med en ryggsäck är att man bär med höfterna, inte axlarna.
Alldeles riktigt, och på de ryggsäckar jag har (och har haft) som har toppstramare, så flyttas vikten över mer på höfterna när man drar åt toppstramarna. Säcken tenderar inte att luta lika mycket bakåt då.
 

SanneJ

Aktiv medlem
Jag har haft min Tilopa i ca 3 veckor nu och måste säga att jag är helnöjd med bärkomforten! Har visserligen inte jättemycket erfarenhet av stora dyra vandringsryggsäckar, men jag brukar vara ganska känslig mot att för mkt vikt hamnar på axlarna och inte höften när man går långt med ryggsäck, men det är inget jag haft nåt problem med på denna. Finns garanterat bättre bärsystem, men kanske ligger det nåt i att du inte fått till inställningarna riktigt?

Jag har dock insett att tilopan är i minsta laget för mig när jag dessutom ska försöka få med mig lite fiskeutrustning på fjället och söker nu efter en Satori som är lite större :)

Mvh Eric
Kul att du gillar den, synd att det inte var perfekt storlek. Har Loka nu och efter att ha testat båda ser jag ingen anledning att byta från f-stop. Hur bärsystemet känns är ju högst personligt men att tänka på är att f-stop designar Loka & Tilopa med tanke på att ryggsäckarna ska sitta väldigt tight på kroppen för att det ska gå att åka skidor eller cykla så obehindrat som möjligt. Det kan ju medföra att de inte är konstruerade för att vara lika "bekväma" som mer klassiska vandringssäckar? Bara en tanke. Själv hade jag inte några problem att knalla runt med t.ex Tilopa, satt som ett smäck på mig.
 
ANNONS