Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Tillbaks till Camera Raw..

Produkter
(logga in för att koppla)

mile

Aktiv medlem
Tjena

Jag öppnar ofta alla bilder i camera raw och det är några saker jag skulle vilja veta hur man gör/om det går att göra.

- Lägga till samma modifieringar på fler bilder.
Har ofta flera bilder i samma ljus/miljö och efter jag då redigerat den första skulle jag vilja typ kopiera den inställningen till kanske följande 3 filer.. Går detta från CR, jag vet att det går i bridge.. (borde jag utgå från bridge istället? Jag brukar öppna filerna direkt i PS och kommer då in i CR utan att gå via bridge.. )

- Öppna en av dom i PS (CS2) och redigera för att sedan återgå till CR och alla resterande bilder. Hur kommer jag tillbaks till CR och samma "state" som jag var i innan jag öppnade filen?

Tacksam för svar // Richard

(EDIT: Hoppsan, fel forum.. nån kanske kan flytta?)
 
mile skrev:
Tjena

Jag öppnar ofta alla bilder i camera raw och det är några saker jag skulle vilja veta hur man gör/om det går att göra.

Om inte det gick att göra skulle råformatskonvertering med Camera Raw vara mer eller mindre omöjlig att använda. Markera alla bilder i Bridge som du har tagit med samma inställningar. Öppna dem i Camera Raw.

I Camera Raw får du då en rad med tumnaglar på alla dina bilder. Markera en och gör dina inställningar på denna. Klicka sedan på Markera alla, sedan Synkronisera och sedan Spara eller Öppna. Där väljer du det filformat du vill spara dem i.

Stefan
 
ANNONS