Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Tips på ställen runt Malmö

Produkter
(logga in för att koppla)

Maxell

Aktiv medlem
Jag är sedan en tid tillbaka en ofrivillig invånare i Malmö och saknar mina vanliga "smultronställen" hemma i Östergötland. Jag har letat efter nya ställen här runt Malmö, med lite vacker natur, blommor osv, men jag har haft lite svårt att hitta annat än platt åkermark (som väl i och för sig kan vara kul att fotografera, men som ger väldigt lite rekreation åt själen).
Listan över ställen som ska besökas innehåller bl.a. Hovs Hallar, Österlen, Rå-ån, men dessa ligger ju en bit från Malmö. Jag skulle därför gärna vilja ha lite tips på några mer närliggande. Hoppas att ni kan dela med sig av era egna "smultronställen".

/Mats
 
Dalby söderskog kan ju vara värt ett besök. Ligger (som namnet antyder) vid Dalby. Även området runt Torup och Häckeberga kan bjuda på annat än platt åkermark, fortfarande inom rimliga avstånd från Malmö.
 
Mycket skog finns det väl inte i direkt närhet men Rommelåsen är inte alltför långt. Ett område som är spännande och framförallt omväxlande med väder är strandområdena på näset. Där finns ljungheden i Ljunghusen, strandängarna norr om Skanör, flommarna mellan Skanör och Falsterbo och sedan Nabben vid Falsterbofyr. Sedan finns det också strandsträckan mellan Kämpinge och Trelleborg där det finns mycket blommor.

Hoppas att du hittar något ställe där du får utmaningar och möjlighet att fota.

MVH/Erland
 
Åk till Häckeberga. Mycket hjort (även vita). Har sett vildsvin, grävling också. Även mycket häger och rovfågel. Stort område med lite folk som varmt kan rekommenderas.
 
ANNONS