Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Trasigt grepp

Produkter
(logga in för att koppla)

totomomasos

Ny medlem
Hej,

greppet på min Olympus har lossnat vilket är riktigt irriterande (och jag vet inte om den kan anses vara lika ruggad när det är öppet in.).
Har provat med superlim och har även gått till skomakaren som la på nåt lim men efter några månader har det lossnat igen.
Någon som har nåt tips på nåt väldigt bra lim?

Eller ska jag lämna in den till Olympus?

Tack för all input!

Tomas
 

Bilagor

pdahlen

Aktiv medlem
Det jag kan komma på att att rugga upp ytorna och använda kontaktlim på båda ytorna enligt beskrivning på tub. Mitt senaste klisterarbete var gummit på ett objektiv som släppte, där använde jag dubbelhäftande tejp typ till mattor, det har hållit riktigt bra så det kan du också prova
 

totomomasos

Ny medlem
Det jag kan komma på att att rugga upp ytorna och använda kontaktlim på båda ytorna enligt beskrivning på tub. Mitt senaste klisterarbete var gummit på ett objektiv som släppte, där använde jag dubbelhäftande tejp typ till mattor, det har hållit riktigt bra så det kan du också prova
Tack för tipsen, skall nog testa att rugga upp och limma!
 

Mats G

Aktiv medlem
Nikon är ju kända för gummisläpp...
Jag köpte ett elastiskt superlim på Clas Ohlson. Loctite Super Glue Power Flex.
Funkade 100%
 
ANNONS