Annons

Trista uppladdade bilder.

Produkter
(logga in för att koppla)

Anden

Aktiv medlem
Jag fotar RAW och har CS. Har ändrat till sRGB och även convert to working RGB i color settings. Det är väl allt som behövs? Jag fotade Jpeg tidigare och dessa bilder blev alltid samma när jag laddade upp dem. Vad är fel?

Andreas
 
Ingen? Jag kör mac om det kan hjälpa. Har cs igång samtidigt som jag kollar på bilden i netscape. Det är stor skillnad. Speciellt på den röda kanalen.

A
 
Sommer skrev:
Hur har du ställt in färginställningarna i photoshop för web?

Hur menar du? Det är möjligt jag missat något där. Läste i christels expertsvar och trodde detta räckte.
Förklara gärna hur jag ska ställa in.

Tack på förhand.

A
 
I CS så finns det förinställda inställningar du kan välja. Starta Photoshop och ställ in för WEB i "färginställningar". Öppna sedan bilden och gör det hela igen och se om det blir något bättre.

Annars så kan du även köra med "proof" Dvs välja srgb där och se om det hela stämmer.
 
Använd "Edit" -> "Convert to profile..." och konvertera färgrymden till sRGB, inte bara ställa om working space. Spara sedan om JPEG utan inbäddad ICC-profil. Bättre?
 
clindh skrev:
Använd "Edit" -> "Convert to profile..." och konvertera färgrymden till sRGB, inte bara ställa om working space. Spara sedan om JPEG utan inbäddad ICC-profil. Bättre?

Hur sparar jag utan ICC-profil?
I spara som eller i spara för web?
 
ANNONS