Annons

Utomhusställen för nakenfotografering

Produkter
(logga in för att koppla)

Holtin

Aktiv medlem
Holá !

Jag skall ut i naturen och ta lite sexistiska och objektifierande poseringsbilder av en tjej (Ironi..) på onsdag.

Detta skall ske runt Stockholm, nånstans, frågan är vart ?

Ge mig tips på bra ställen där jag kan finna klippor, bryggor, stränder och vass. Ställen som är lagom privata, dvs inte ett ställe alla hundägare passerar eller dit dagisklasserna kommer....

Ställen jag själv har i åtanke är gamla Tyresö/Brevik eller Dalarö/Gudö.....Vad mer finns det ??

Tacksamt, Axel
 
Du inser väl att hela MFS kommer dyka upp lite sådär i förbigående när de vet vilka platser du får tips om?

:)
 
Förslag: gör det i soluppgången. Då kan ni slå läger lite var stans, så lite folk i farten. Plus trevligt soluppgångsljus, förstås! :)
 
Highweiss skrev:
Förslag: gör det i soluppgången. Då kan ni slå läger lite var stans, så lite folk i farten. Plus trevligt soluppgångsljus, förstås! :)

Jag vet inte när solen går upp i stor staden men här i mellelsta sverige (Sundsvall) så gick solen upp kring 0253 inatt så man får väl vara morgonpigg eller inte gå och lägga sig om man vill ha soluppgången...

Lycka till med fotograferingen =)
 
Som det ter sig får vi strunta i "arla morgonstund" är jag rädd.....Jag hoppas att vädret inte är för soligt....blir det klar himmel ställer jag in......

Men blir det som vi idag har här i storstan med växlande molnighet så kör vi, bilderna tas i skugga.......

Men tack för de glada tillropen och lyckönskningarna.....
 
eftersom jag inte har nån koll på sthlm förutom att jag vet ungefär hur de ser ut vid djurgårdsbrunnskanalen så är det tyvärr mitt enda, värdelösa, förslag.
 
121an skrev:
Jag vet inte när solen går upp i stor staden men här i mellelsta sverige (Sundsvall) så gick solen upp kring 0253 inatt så man får väl vara morgonpigg eller inte gå och lägga sig om man vill ha soluppgången...

Lycka till med fotograferingen =)

Jag tänkte inte nödvändigtvis på den allra, allra, allra första solstrålen... 04:30 torde räcka...! ;-)
 
Det beror ju lite på om du skall fota soluppgång/nedgång eller mitt på dagen.

Har du bil? Jag skulle satsa på att åka en bit ut från stan. Svårt att komma med specifika tips... speciellt nu när jag ser att det säkert va idag onsdag som du skulle ut. Farligt när trådar man missat bumpar upp.

Ett tips som jag kan dela med mig är iaf Stora Sand på Utö. Pyssligt att ta sig dit, men med en/två cyklar och en vaxholmsbåt går det ganska bra. Man måste dock kolla att det inte pågår övningar på skjutfältet... sommartid är ganska säkert, men kolla alltid.
 
Nå, var blev det?
Prova detta nästa gång. Sågsten på Torö har en liten sandstrand med lite vindpinade tallar.
Kan ju inte garantera att ingen kommer förbi, men jag tror inte det är många. Ca 5 minuter promenad från P-plats.
Jag vet inget om modellfoto, men stranden är trevlig att bada vid.
Ska prova det själv bara på kul nån helg..fast det är nog bäst att höra efter så att modellen ställer upp först också, annars får man väl köra självprträtt. :)
 

Bilagor

  • torö-sågsten111.jpg
    torö-sågsten111.jpg
    44.2 KB · Visningar: 1,260
Tack för era tips, plåtningen var igår onsdag men avbröts då vädret var allt för fint och soligt, vi kommer ta fler bilder en mulen dag efter midsommar.

Med detta sagt kommer således tips fortfarande vara intressanta.

Vi var dock längst ut mot Tyresö/Brevik/Dyvik, ute i kustbandet. Här finns klippor och hav, fina förutsättningar vid rätt väderlek.....

Tack Mats, ditt förslag skall beaktas vid nästa försök !

// Axel
 
ANNONS