Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vad är ok att skriva i en kommentar.?

Produkter
(logga in för att koppla)

dude

Aktiv medlem
Följande formulering är helt ok i en bildkommentar på en bikinimodell, enligt fotosidans administration.

"Jag tycker hon ser sådär sammanbitet kåt ut, ungefär som 50-taggarna efter kl. 2 på karlssons här i Sthlm"

Vad tycker du, var går gränsen för.vad som ryms innom regeln

"Använd ett rimligt språk och angrepp på person, etnisk tillhörighet och religion är naturligtvis inte tillåtet"

Personligen tycker jag det är helt åt helvete och ett försök att göra sig lustig över 3e person som inte ens är medlem på sidan.
 
Jag vill bara förtydliga att "fotosidan administration" inte alls sagt att det där är "helt ok".

Du har mailat in ett klagomål och jag har ställt lite motfrågor, tex om inte syftet är att hon skall se kåt ut, och du svarar att det är ok att "..ser lite kåt ut..". Och sen blir vi inte ense om huruvida kommentaren är kränkande eller inte för modellen och mail växlas och under mailkonversationen så raderar du bilden. Jag hade inte tagit något slutligt beslut men nu är det ju försent ändå.
 
Vad är felet ?

"Jag tycker hon ser sådär sammanbitet kåt ut, ungefär som 50-taggarna efter kl. 2 på karlssons här i Sthlm"

Personligen tycker jag det är helt åt helvete och ett försök att göra sig lustig över 3e person som inte ens är medlem på sidan.

Inte är det väl att göra sig lustig !
Det är knappast något negativt som pådyvlas modellen, förutom då att hon jämförs med tjejer som är ute i Stockholms nattliv, när de borde sova för länge sen.
 
Om du läser hela delen av kommentaren, att se kåt ut och se ut som en kåt 50+ klockan två på krogen är en rätt stor skillnad. i alla fall för mig. där formulering ett inte är något att hetsa upp sig över och formulering 2 är ett försök att göra sig lustig på modellens bekostnad.

Det borde vi inte behövt diskutera,men nu har det tagit massor av tid för oss båda som vi kunde gjort något bättre på.

Två förbättrings förslag till redaktionen.

Diskutera kommentarer som beskrivs som kränkande i grupp så får ni kanske en mer balanserad bild.

Svara personen som gjort anmälan när ni behandlat den, så slipper personen som anmält fundera på om mail funktionen fungerat.
 
Jag måste ju svara på det du anmäler, och jag ställer motfrågor för att förstå och bilda mig en uppfattning. Det är inte slöseri utan viktig del i att förstå hur anmälaren resonerar och drar linjer. Vi har inga tvärsäkra gränsdragningar för sånt här så det måste diskuteras för att komma till beslut.

Ja vi kan svara snabbare men ibland tar det några dagar och i detta fallet kändes det inte akut på något vis.

Ja vi diskuterar alltid med varandra när gränsdragningen inte är solklar som i detta fallet.
 
ANNONS