Annons

Vad händer den 1a december?

Produkter
(logga in för att koppla)

Fredrikpersson

Aktiv medlem
Jag tror också på en färgfilm. Förhoppningsvis en som de själva utvecklat och som kvalitetsmässigt kan konkurrera med Kodaks färgfilmer.

Harman Technology äger Ilford Photo som verkar hålla sig till i första hand svartvit film och fotopapper. Jag får intrycket att de Harman Technology är förhindrade att använda varumärket Ilford för färgmaterial (det finns en tysk gren av Ilford som verkar ha exklusiv rätt till det).

Kanske är det därför man nu använder varumärket Harman Photo. Allra mest intressant är att Harman Technology helt nyligen registrerade varumärket HARMAN PHOENIX för bland annat färgfilm. Och visst är det en Fenix-silhuett som man ser om man klickar på länken i Hampus inlägg.


/F
 

hampusm

Aktiv medlem
Jag tror också på en färgfilm. Förhoppningsvis en som de själva utvecklat och som kvalitetsmässigt kan konkurrera med Kodaks färgfilmer.
Japp, jag tror de har sagt att det inte handlar om en ommärkt film från en annan tillverkare, och det är inget samarbete med någon annan.

Är det en färgfilm så måste det nästan vara något de jobbet på länge, ett par år i alla fall, och investerat mycket pengar i. Jag hoppas på en konkurrent till Portra 400 eller 800. Med tanke på att filmen, om det nu är det det är, lanseras under norra halvklotets vinter, så bör det vara någonting som är relativt snabbt.

Fenixen brukar ju symbolisera återuppståndelse. Frpgan är vad det är som återuppstår? Det gamla Harman, en gammal film?
 

hampusm

Aktiv medlem
Det ser ut som om det blir Harman Phoenix 200 Colour Film. I begränsad utgåva då Harmans plan verkar vara att fortsätta utveckla filmen. Får se om det stämmer om en vecka :)
 
ANNONS