Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Varför slutade de sälja D100:n?

Produkter
(logga in för att koppla)

lyteskomik

Aktiv medlem
Var det för att den nu är ganska "outdated"? Varför har de inte lanserat en D100s som mellankamera i väntan på D200? I alla digitalfototidningar från det senaste året så finns inte D100:n med i kameraguiderna. Varför detta, när nu D70 verkar stå sig kallt i alla år? Det är bara D70:s överallt, det är svårt att få reda på saker om D100:an... vore trevligt om någon kunde berätta om D100-ödet och varför alla tidningar knappt har nämnt den sålänge jag har ägt den...
 
D70 i alla år? D70 kom ut på marknaden för knappt 18 månader sedan. D100 kom ut för 3.5 år sedan, eller något sådant. D100 är en äldre kamera och D70 är, i de flesta avseenden likvärdig eller bättre. Enda nackdelarna för D70 jämfört med D100 är avsaknaden av batterigrepp samt mirror prerelease.
Jag gissar på att D100 inte säljs längre för att den helt enkelt inte sålt något vidare sedan D70 kom.
 
lyteskomik skrev:
Var det för att den nu är ganska "outdated"? Varför har de inte lanserat en D100s som mellankamera i väntan på D200? I alla digitalfototidningar från det senaste året så finns inte D100:n med i kameraguiderna. Varför detta, när nu D70 verkar stå sig kallt i alla år? Det är bara D70:s överallt, det är svårt att få reda på saker om D100:an... vore trevligt om någon kunde berätta om D100-ödet och varför alla tidningar knappt har nämnt den sålänge jag har ägt den...

Tidningar vill bara skriva om nytt... eller väldigt gammalt, dessutom är det mycket mode i vad som skrivs, sverige är litet som så ofta påpekats och det finns nog bara plats för att snacka om en modell åt gången...

http://forums.dpreview.com/forums/forum.asp?forum=1021

/b
 
ANNONS