Annons

Vilken kameraväska?

Produkter
(logga in för att koppla)

Regulusphoto

Avslutat medlemskap
Hej,

Ska mycket snart köpa ett Canon 300 2.8 IS och då behöver jag en ny kameraväska.
I väskan vill jag få plats med:


  • Canon 7D med ett 300 2.8 IS (med motljusskydd på.)
  • Konvertrar (1,4x II & 2x II)
  • Canon 70-200 4 IS
  • Canon 450D med en 24-105 4 IS
  • Canon 85 1.8
  • Kenko mellanringssats (12,20,36)
  • Stativ utanpå
  • + batteri, minneskort, portabel hårddisk mm.

Är Kiboko eller Lowepro Vertex 300 AW bra alternativ?

Undrar även om hur det när man ska resa med kamerautrustning (telen mm.) Hut gör ni?

mvh, Sander
 
Hej,

Ska mycket snart köpa ett Canon 300 2.8 IS och då behöver jag en ny kameraväska.
I väskan vill jag få plats med:


  • Canon 7D med ett 300 2.8 IS (med motljusskydd på.)
  • Konvertrar (1,4x II & 2x II)
  • Canon 70-200 4 IS
  • Canon 450D med en 24-105 4 IS
  • Canon 85 1.8
  • Kenko mellanringssats (12,20,36)
  • Stativ utanpå
  • + batteri, minneskort, portabel hårddisk mm.

Är Kiboko eller Lowepro Vertex 300 AW bra alternativ?

Undrar även om hur det när man ska resa med kamerautrustning (telen mm.) Hut gör ni?

mvh, Sander

Hallå Sander,

Hade jag varit du hade jag nog satsat på en ThinkTank av något slag. Finns några riktigt bra ryggsäckar/rullväskor.

Funderar själv på en ThinkTank Airport av något slag, mest för att man får i två kamerahus bra och sen även alla andra objektiv/blixtar och annat som man har med sig.

När jag reser med teleobjektiv, så brukar jag satsa på så mycket som möjligt som handbagage. Har hittills inte haft några problem med att ha de så.

/Benjamin
 
Det blev Kiboko

Har glömt skriva detta innan, men jag beställde kibokon för en vecka sedan, hitils är jag fantastiskt nöjd med mitt köp! :)
 
Frågan är om du skall ha väskan för att transportera eller ha utrustningen skjutklar. Har själv lite samma problem. Jag har en ryggsäck där jag får plats med 2 hus med monterad optik plus en extraglugg (300/2,8 monterad) och jag har även en sling Kata 3N1-30 där man kan klämma ner en 1D serie plus 300/2,8 monterad...,men motljusskuddet måste vara omvänt och då bör det bökiga linsskyddet vara på. Jag vill egentligen kunna ha min 300/2,8 skjutklar med motljusdkyddet på rätt och skippa skyddet. Har därför funderat på väska som tar en 600/4 monterad för då bör 300/2,8 kunna få plats helt skjutklar. Det finns ju lenstrecker från Lowepro (modell 600) eller deras största ryggsäck om allt skall med. Men jag föredrar Kata som har en passande motsv lenstrecker men ej riktigt stor ryggsäck vad jag kan se.
 
LowePro Computrekker Plus AW :)

Kan varmt rekommendera den! Stabil väska/ryggsäck/roller som rymmer en hel del. Nackdelen är att det blir oerhört tungt när allt inkl datorn är nerpackad. För mig passar det att kunna växla mellan rygga och roller beroende på miljön man jobbar i.

/ Kalle
 
ANNONS