Annons

Vilket camonät?

Produkter
(logga in för att koppla)

identeti91

Medlem
Hej.
Hade tänkt sätta upp ett camouflage nät för att utan o störa kunna fota fåglarna vid min utfodring. Fåglarna är mestadels småfåglar, nätskrikor och ekorrar, har även sett sparvhök och sparvuggla där, hade med hjälp utav ett camouflagenät kunna fota även dessa fåglar utan o störa, vad funkar bäst ett nät om är som ett nät så man ser igonom hela, eller ett skynke med camouflagmönster som man då får klippa utkikshål i?
Tar gärna emot tipps på var man kan köpa det som fungerar bäst?
MVH Simon Abelsson
 
Det kanske finns flera olika varianter, men det jag köpte på ÖB är inte att rekommendera. Det är arméns variant som är ett nät och en massa plastband ohopbakade. De stank gammal instängd plastpåse och gick inte att använda. Ute i ett krig kanske, men att sitta med en kaffetermos och en kamera och vänta ett längre tag - aldrig. Jag hade mitt hängande på vädring i över en månad för att se om det gick att få bort lukten. Det enda som hände var att den delen av tomten knappt gick att använda. Det är kastat nu.

Ska jag sitta och smyga gör jag det nu från ett litet hopfällbart gömsle istället. Jag råkade köpa ett "Grizzly G-20 Ground blind" men det finns säkert andra lika bra.
 
Jag kan rekommendera detta från garderoben!
http://www.garderoben.se/produkt.php?id=319

Litet lätt och billigt, hade en svag lukt från början (luktade lite nytt/plast) men den försvann snabbt.

Det finns även en större variant om du kollar på sidan, den som jag har är 3*2,4 har jag för mig och det räcker till mycket tycker jag.
 
ANNONS