Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

www.bjornsfotovideo.se bra?

Produkter
(logga in för att koppla)

Maverick28

Aktiv medlem
LeadHead skrev:


Jag beställde ett EF 50 1.8 II den 21 december i år. Den kom i tisdags.

Jag tror nog att alla handlare råkar ut för leverantörskrångel då och då...
Nu skall vi konstatera en sak...

Vill man handla billigt.. Då får man leva med leveranstid..

Webshopar och potorder företag (kankse med undantag av scandinavian) lever på pressade marginaler.. Ca 5-15%..
Det gör att de inte kan ha allt i lager.. Detta i sin tur gäller också generlaagenter som också har presseade marginaler (framförallt på digitalt där utveklingen inte heller möjliggör stora lager)

Därav att man kan tvingas vänta.. om marginalerna höjdes till kanske 30-40% så skulle man kunna ha allt i lager (gissningar på siffran men en ordentlig ökning) Men då skulel också försäljningen sjunka... Samt slutkonusment skulle få betala mer..

Så-.. frågan är.. vilket vill man.. betala lite emr och få grejjerna ASAP elelr eventullt vänta och få det billigare.,,,
 

Ejdersund

Medlem
Glöm ej bort servicen..

Förstår er som jagar billigaste priset! Själv tar jag smällen med ett lite högre pris när jag handlar över disk i fotobutik. Då kan jag fråga, undra och få bra service direkt och dessutom gynna den lokala fotohandlaren. För mig är detta värt MASSOR om/när det strular......
 

Sinuslinus

Aktiv medlem
Re: Re: Re: www.bjornsfotovideo.se bra?

LeadHead skrev:


Kan det där verkligen stämma? Är det inte tillverkaren som ska stå för garantin?

Det måste väl ändå finnas någon ansvarig?

Om inte undrar jag vad det här är för något EU-land där garantifrågan är så knuten till vem som importerar grejerna...?
Nope, konsumentköplagen säjer att säljaren ska ge dig som köpare 2 års "garanti". Det är egentligen inte en garanti eftersom du måste kunna visa att felet fanns från början. Många säljare erbjuder dock ett års regelrätt garanti (fixar trasig produkt).
Stora tillverkare såsom Nikon och Canon har utöver det konsumentköplagen säjer en garanti som bonus och då blandas inte säljaren in vid reklamation. Men det är som sagt bara en bonus och inget måste rent juridiskt.
 

Mithrandir

Aktiv medlem
Två saker:

Handlaren som diskuteras fungerar bra om man vet exakt vad man vill ha. Då är det bra priser. Men jag rekomenderar ingen att gå on i hans fysiska butik om de inte är 100% säkra på vad de är ute efter. Känner flera som inte riktigt lyssnat på mig utan handlat på sig saker som de inte behöver eller köpt för dåliga grunkor. Detta är dock inget unikt för denne handlare, jag arbetade ett tag i en fotobutik i Skåne och där köptes det in mängder av en sorts kompaktkamera som man sedan sålde på varenda kund som kom in och skulle ha en kamera. Sedan hade man som "sport" att se hur mycket betalt man kunde ta av en kund för en enkel väska som egentligen följde med kameran.

Garanti, det ordet finns inte i någon lagtext. Om man tänker tillbaks några år så kanske man kommer ihåg att de stora kedjorna som Siba, OnOff etc slutade med garantier och började sälja försäkringar istället.
 

OLO

Medlem
Sega

Beställde ett objektiv från företaget, tog väl länge på sig, men, bra annars, trevlig försäljare, men mitt klagomål är på tiden det tog innan jag fick objektivet, billigare är dom också ibland.
 

klerk

Aktiv medlem
Björns Foto&Video

Läste dessa inlägg och gick in på deras hemsida. Fastnade för ett Minolta 800si paket. Otroligt bra pris, snabb leverans och inget strul alls. Jag är mycket nöjd!:D
 
ANNONS