Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Pentax k7d

Produkter
(logga in för att koppla)
Är det någon som har vägarna förbi någon Mediamarkt idag, dom skulle ju ha Sverigepremiär på K7 (det hette ju så iallafall).

//
Alex
 
Är det någon som har vägarna förbi någon Mediamarkt idag, dom skulle ju ha Sverigepremiär på K7 (det hette ju så iallafall).

//
Alex

Förresten, vart har du fått infon om att de har Sverigepremiär på den? Hittar inget om det på deras hemsida eller bland erbjudanden.
 
Nej! Men jag har "pressat" min lokale handlare som i sin har tur "pressat" sin grossist. Och det stämmer ju väl med vad övriga Europa anger, ryktet att Pentax Canada skulle börja distribuera i början på denna vecka verkar ha svalnat. Så det är bara att "sitta still i båten" och vänta.

/Mats
 
Vad segt tiden går... Och dessutom har jag nog prioriterat om lite hur jag skall göra. Den nya iPhonen kommer ju ut den 9:e och den är jag i större behov av än kameran. Dock hade det varit himla nice med en ny kamera inför semesterresan... jobbigt... :D

Du kan vara lugn, iPhone kommer inte förrän 31 Juli. Du hinner skaffa kameran först ;)
 
Lite tråkigt att inte få något som helst datum på K-7an. Åker på semester den 10de och vill veta om jag ska vänta på kameran eller avbeställa den och vänta tills i augusti
 
Fraktfartygen har lite längre till Europa
än till andra ställen.
Då borde dom skicka hit först...
Antagligen säger dom inte datumet eftersom det
kan vara osäkert in i det sista pga med-motvind
på havet och väntetid? vid avlastning.
 
Var förbi en Mediamarkt igår och hörde mig för och de menade på att kameran redan var 6 dagar försenad...och att den kunde dyka upp när som helst.
 
Lyss opp!

Fokustrading får in sin första sändning idag och skickar den direkt vidare till alla återförsäljare. Räkna med att de första kamerorna finns i butik i slutet av veckan.

Sändningen är rätt liten, men de får in nästa omgång kameror redan nästa vecka, så ni som inte står i kö kanske får vänta tills dess.

Källa: Fokustrading
 
Bra.
Att se en kamera ligga och vänta på hyllan i butiken skulle kanske vara en allt för stor frestelse att motstå.
 
ANNONS