Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Kodak Pro 14N - Kampanjpris
- Trådstartare Johan Okker
- Start datum
.Z.
Aktiv medlem
Kameran lider av brusproblem som Kodak "löste" genom att begränsa längsta tid samt högsta känslighet, den är säkert inte dålig men har inget att hämta mot Canons flaggskepp.
Jag skulle tippa att den inte säljer, därav prisdumpningen.
Jag var på Photokina förra året & blev mäkta förvånad över att Kodak inte gjorde större väsen av den när dom presenterade den. Den var gömd i ett hörn i den mastodontstora kodakmontern som hade format av en svensk fotomässa ungefär!
Så här i efterhand så undrar jag om inte Kodakfolket slitit sitt hår & funderat på om dom borde presentera den eller ej, när dom väl bestämt sig för det så gjorde dom det lite försiktigt.
Kolla in test på nån av testsighterna typ Dpreview, där kan du nog bilda dig en uppfattning om den.
Larsa
Jag skulle tippa att den inte säljer, därav prisdumpningen.
Jag var på Photokina förra året & blev mäkta förvånad över att Kodak inte gjorde större väsen av den när dom presenterade den. Den var gömd i ett hörn i den mastodontstora kodakmontern som hade format av en svensk fotomässa ungefär!
Så här i efterhand så undrar jag om inte Kodakfolket slitit sitt hår & funderat på om dom borde presentera den eller ej, när dom väl bestämt sig för det så gjorde dom det lite försiktigt.
Kolla in test på nån av testsighterna typ Dpreview, där kan du nog bilda dig en uppfattning om den.
Larsa
Johan Okker
Aktiv medlem
Tack Lars...
Sitter och läser på dpreview..
inte smickrande för Kodaken.
Annars, fint med 1:1 sensor och att den tar de flesta Nikkor F-gluggarna.
Dvs.. digitalkamerorna börjar närma sig den nivå när det är intressant att titta närmare.
Sitter och läser på dpreview..
inte smickrande för Kodaken.
Annars, fint med 1:1 sensor och att den tar de flesta Nikkor F-gluggarna.
Dvs.. digitalkamerorna börjar närma sig den nivå när det är intressant att titta närmare.
.Z.
Aktiv medlem
Här är testen
http://www.dpreview.com/reviews/kodakdcs14n/
Vid lite längre tider så rasar den fullständigt ihop brusmässigt jämfört med Canon EOS-1Ds, förmodligen även jämfört med alla andra DSLR-kameror.
Det jag skrev om begränsad längsta tid verkar inte gälla nu, man gjorde i alla fall så på dom tidiga exemplaren. Däremot så är 400 Asa högsta känslighet vid full upplösning.
EDIT: ser att du varit inne på Dpreview medans jag skrev...
http://www.dpreview.com/reviews/kodakdcs14n/
Vid lite längre tider så rasar den fullständigt ihop brusmässigt jämfört med Canon EOS-1Ds, förmodligen även jämfört med alla andra DSLR-kameror.
Det jag skrev om begränsad längsta tid verkar inte gälla nu, man gjorde i alla fall så på dom tidiga exemplaren. Däremot så är 400 Asa högsta känslighet vid full upplösning.
EDIT: ser att du varit inne på Dpreview medans jag skrev...
Johan Okker
Aktiv medlem
Jo, jag såg skillnaden mellan 1D och Kodaken.
Skrämmande att de sätter sitt namn på den, och eller tar ut den i butik. Hur bra är det att sälja en ofärdig produkt som riskerar att skrämma bort köpare från framtida produkter.
Konceptet verkar ju bra, men genomförande.. inte riktigt 100%.
Skrämmande att de sätter sitt namn på den, och eller tar ut den i butik. Hur bra är det att sälja en ofärdig produkt som riskerar att skrämma bort köpare från framtida produkter.
Konceptet verkar ju bra, men genomförande.. inte riktigt 100%.