Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
bakgrund filmduk
- Trådstartare thompan
- Start datum
froderberg
Aktiv medlem
Ja det är ett klasssikt knap som min pappa ofta körde. För att få den riktigt snyggt vit bör du belysa duken separat, men ta inte i för mycket för då får du övertrålning i kameran och bilderna blir kontrastlösa.
iSolen.se
Guest
thompan skrev:
är det bra att använda en gammal filmduk som bakgrund vid exempelvis porträttfoto? duken är ju i sig lite "glittrig"
visst kan jag testa själv men eftersom jag fortfarande kör analogt så tänkte jag fråga först innan jag bränner förmycket film och tid.
Glittrig, då är det en högreflekterande duk. Det borde bli mer reflekterat ljus än du vill ha, den funkar ju som en reflex. Dessutom blir reflexen vinkelberoende. Prova med en spotlight.
En vanlig helmatt duk däremot är perfekt. Helt vinkelokänslig och så vit det bara går.
iSolen.se
Guest
Re: Re: Re: bakgrund filmduk
Mkt möjligt. Prova att sätta en spotlight på samma ställe och riktning som blixten och kolla från kameran ser du om du kommer få en reflex.
thompan skrev:
man kanske skall skaffa en morrisblixt, på 5w eller något, för att belysa duken. kan det räcka för att få bort reflexer?
Mkt möjligt. Prova att sätta en spotlight på samma ställe och riktning som blixten och kolla från kameran ser du om du kommer få en reflex.