Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Boktips om mörkrumsteknik för nybörjare?

Produkter
(logga in för att koppla)

-Catherine-

Aktiv medlem
Ja som rubriken skvallrar om så behöver jag en (eller gärna flera) böcker om tekniken i mörkrummet.
Skall börja framkalla själv och är vetgirig, men vet inte var jag skall leta efter böcker i ämnet.
bokus.se och adlibris verkar inte ha några och en hetsjakt i bokaffärer hemmavid gick jag lottlös ur.

Ngn som har böcker i ämnet och vill sälja, eller kanske vet var jag kan hitta några?

/Catherine

Det finns mycket information på nätet, dock på engelska.
Kolla även ditt lokala bibliotek, det brukar finnas en del, om än oftast lite föråldrade böcker.
Men tekniken är den samma när det gäller det mesta.

http://www3.telus.net/drkrm/

Den tycker jag är bra.
Finns mycket mer, prova google.

/Henri

Photax har ett litet häfta för några tior. Bra som sammanfattning av det enklaste. Om du ändå ska köpa hem vätskor och papper så kontakta dem. Finns på nätet (Photax.se).

Biblioteken har ofta en uppsjö av böcker, dels rena faktaböcker men även sådana som används för studiecirklar.

Jag skall ta mig in till biblioteket och titta igenom deras hyllor.
Jag bor ju lite på landet och har fem mil in till närmaste bibbla, därför är det inte dumt med att leta info på nätet :)
Men jag gillar att bläddra i riktiga böcker, så det får bli att åka in till stan iaf.

Tack för att ni tar er tid med en frågvis novis.

/Catherine

ANNONS
Götaplatsens Foto