Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Visst är detta skit på sensorn?
- Trådstartare LEXrasta
- Start datum
avlsutad110823
Avslutat medlemskap
hej
svårt se
ta o fota en vit vägg eller så, den behöver inte vara i fokus, men bländare bör vara 22 eller så
då syns ev damm mycket tydligt.
Roine
svårt se
ta o fota en vit vägg eller så, den behöver inte vara i fokus, men bländare bör vara 22 eller så
då syns ev damm mycket tydligt.
Roine
HighwayStar
Aktiv medlem
Hej !
Jag brukar ta för vana att göra en stor ljusblå/himmelsfärga bild i PS och fota den med en slutartid på c:a 1-2sek (dra ner bländare ordentligt) samtidigt som jag rör kameran lätt i små cirklar..
Efter det brukar det vara rätt lätt o se på exponeringen om det befinner sig damm på sensorn.
Dock har jag aldrig lämnat in min kamera för rengöring så jag vet inte vad det kostar..
Jag brukar alltid montera kameran på ett stativ och rengöra sensorn med en orange blåsbälg från apoteket á 25:-
Har alltid funkat för mig hittills =)
Mvh Johan Gustafsosn
Jag brukar ta för vana att göra en stor ljusblå/himmelsfärga bild i PS och fota den med en slutartid på c:a 1-2sek (dra ner bländare ordentligt) samtidigt som jag rör kameran lätt i små cirklar..
Efter det brukar det vara rätt lätt o se på exponeringen om det befinner sig damm på sensorn.
Dock har jag aldrig lämnat in min kamera för rengöring så jag vet inte vad det kostar..
Jag brukar alltid montera kameran på ett stativ och rengöra sensorn med en orange blåsbälg från apoteket á 25:-
Har alltid funkat för mig hittills =)
Mvh Johan Gustafsosn