Annons

Kostnadsfri uppgradering till Lightroom 2.0?

Produkter
(logga in för att koppla)

MikeTheBike

Aktiv medlem
Står i begrepp att köpa LR 1.4. Vet också att det finns en LR 2.0 beta ute och snart (när?) kommer en riktig 2.0. Kommer man att kostnadsfritt uppgradera sig till 2.0 som man hittills kunnat göra från LR 1.0? Om inte så känns det dumt att köpa LR 1.4 om 2.0 kommer snart...
 

Jeppe

Aktiv medlem
normalt sett så brukar inte uppdateringar av slaget 1.x -> 2.x vara kostnadsfria. Men köper man nu och den nya versionen är på gång så brukar man innefattas av en uppgradering. Adobe vet säkert.
 

MikeTheBike

Aktiv medlem
Tack Jesper! Dessvärre var det som att prata med en vägg när jag ringde Adobe. "Eftersom det bara finns en beta ute vet vi inte ens om det kommer en 2.0" var det upplyftande svaret jag fick.

"Men hur brukar ni göra rent principiellt vid 1.x > 2.0 uppgraderingar" försökte jag vidare.

"Det kan inte jag och ingen annan svara på. Du får vänta och se"

Tack för den Adobe!
 

fredrikru

Aktiv medlem
Själv installerade jag Beta 2.0 igår för test och har nu 29 dagar kvar att testa.

Om du känner en som har licens på applikationen så kan han göra följande:

Ett klipp från

http://labs.adobe.com/technologies/lightroom/

The Lightroom 2.0 beta program is available for use by all current Lightroom customers. If you don't already own a copy of Lightroom you can download the beta and try it for thirty days. If thirty days is not enough time, Lightroom customers can invite friends to try the beta with them for the full length of the program.

Beta programmet ska gälla till slutet av Augusti.

Nu har jag 29 dagar kvar innan jag måste bestämma mig om jag ska satsa på Aperture eller Lightroom och då kanske Adobe vet mera när dom ska släppa applikationen.

// Fredrik
 
ANNONS