** Idag gör vi arbeten på vårt system, kortare störningar och nedtid kan förekomma. **

Annons

Åh va svårt

Produkter
(logga in för att koppla)

Bostromi

Aktiv medlem
Jag kan inte välja, därför väntar jag. Det är säkert klokt men jag gör det ju inte för att jag vill.

Alltså A1 eller 300D? A1 därför att jag är less på att släpa tungt, vacker, lagom men kommer ändå att imponera på släkt och vänner. 300D för att jag har en eos 5 med justa objektiv.
Har förresten börjat älska 5:an igen efter att den samlat damm ett tag.

Har gett mycket tid åt en Yashica Electro GSN (underbar) och en "semesterkamera", Minolta Dimage F100. F100´n ger ju digital mersmak. Något digitalt blir det men, som sagt, valet är inte lätt.

Per (som avundas KG)
 
Eos 300D för att den är smidig när du behöver smidigheten och för att den är flexibel och kompetent när det behövs.

Sedan är det alltid underbart med en (relativt) stor senor som ger bilder med lite brus.
 
Hejsan!
Jag stod inför samma val och tänkte "klart jag ska A1, bildstabilisator, motsv 200 mm och allt-i-ett så att säga". Sen när jag kände på dom, jämförde i butiken och funderade på vad mina krav på kameran kommer vara om bara några månader så föll jag för 300D i alla fall. Så, nyinköpt i dag och de första bilderna tagna...

Min rekommendation? 300D, nåt att växa i! :)
 
?

Sitter i exakt samma sits. 300D eller A1? Frågan är svår, men tror att jag lutar mot A1 för att den är mindre och lättare att ta med.
 
Gör det ännu jobbigare, kolla priset på cyberphoto på nya sonyn... F828.
Den verkar också ruskigt fin.
 
Bostromi skrev:
..................vacker, lagom men kommer ändå att imponera på släkt och vänner. .............................
Per (som avundas KG)
Det var en orsak att skaffa kamera jag aldrig har reflekterat över någon enda gång i livet......
Jag tror att du skämtar men skulle det vara så att det är en tung faktor är det kanske anledning att fundera över att skaffa något annat än en kamera???
Annars ligger väl en digital systemkamera nära till hands om du redan har optik till den och denna optik är verkligt bra. Det finns ju ingen anledning att uppfinna hjulet igen (=skaffa en fastmonterad zoomoptik till en digital kamera.) Det blir ju bara ännu mera att bära med ut eftersom du säkert tar med din Canon också. Med objektiv.
Us
 
Senast ändrad:
ANNONS