Annons

1 bild, 2 tidningar, 2 namn?

Produkter
(logga in för att koppla)

Jimpawa

Aktiv medlem
Jag vet inte hur många av er som läser flera olika fototidningar, jag är en av dom som gör det i alla fall.

I dem senaste nummrena av "Kamera & Bild" samt "Digitalfoto" så Har samma bild lyckats komma med på inskickade bilder, kul kan tänkas, men därför jag blir fundersam är, varför är det 2 olika personer som skickat in bilden?
Jag vill inte nämna några namn i forumet, men det är en bild med Kaffebönor, och en kopp kaffe nånting med en stjärnanis i skummet. Bara jag som reagerat?
 
Jimpawa skrev:
Jag vet inte hur många av er som läser flera olika fototidningar, jag är en av dom som gör det i alla fall.

I dem senaste nummrena av "Kamera & Bild" samt "Digitalfoto" så Har samma bild lyckats komma med på inskickade bilder, kul kan tänkas, men därför jag blir fundersam är, varför är det 2 olika personer som skickat in bilden?
Jag vill inte nämna några namn i forumet, men det är en bild med Kaffebönor, och en kopp kaffe nånting med en stjärnanis i skummet. Bara jag som reagerat?
Jag läser för många tidningar och absolut dom två du menar.
Visst reagerade jag på bilden, en kvinnlig och en manlig fotograf som inte hade samma efternamn.
Det skulle vara intressant att veta vad tidningarna har att säga och vem som är den egentliga fotografen.
Det kan ju vara så att bilden är stulen, kanske utomlands och inskickad till olika tidningar i olika namn.
 
Den fotografen som har bilden med i K&B finns här påfotosidan, men den bilden uppladdad.
Men det skulle vara kul om det handlar om att någon snott en bild, eller om det är fel av någon av tidningarna.
 
I Kamera&Bild har i vilket fall som helst inte tryckfelsnisse varit framme. Dubbelkollade med inkomna bilder, och namnet i tidningen stämmer med avsändaren av bilden.

Fast det vore ju kul att få reda på vad som hänt.

/Göran, chefredaktör K&B
 
Jimpawa skrev:
Den fotografen som har bilden med i K&B finns här påfotosidan, men den bilden uppladdad.
Det har du rätt i.
Nu när du säger det så faller enkronan ner, den har man sett bland kritikbilderna och har en kvinnlig skapare.
Vem är killen i den andra tidningen?
 
gors skrev:
I Kamera&Bild har i vilket fall som helst inte tryckfelsnisse varit framme. Dubbelkollade med inkomna bilder, och namnet i tidningen stämmer med avsändaren av bilden.

Fast det vore ju kul att få reda på vad som hänt.

/Göran, chefredaktör K&B

Jag gissade nog i alla fall på att ni hade rätt Namn angivet, ett sådan fel händer ju helst inte mer än en gång. Skönt att ha det avklarat.

Men som sagt, vem är den andra?
 
Hej allihop!

Det är jag som har tagit bilden på kaffekoppen :)
Ni kan se den både på min kritiksida här och även på min hemsida.

Jag prenumererar på ganska många fototidningar, svenska och utländska. Har aldrig tidigare skickat in någon bild till de så kallade "läsargallerierna" och tänkte för några veckor sedan pröva att skicka in några bilder för att se om de kom med. Jag skickade flera bilder till tre olika tidningar och två av de har valt ut samma bild. Det blev jag ju naturligtvis väldigt glad för tills jag såg att den ena satt ut fel namn :(

Så tyvärr fanns det ingen spännande historia om någon stulen bild som skickats in under olika namn :) Jag kan inte se varför någon skulle vilja göra det?

Nu har jag iaf skickat ett email till tidningen DigitalFoto och upplyst dem om att det har blivit fel.

Mvh Therese
 
Kul att lyckas få med en bild i 2 tidningar:) Grattis säger jag då.
Hoppas det löser sig med Digitalfoto, och att dom är lika hjälpsamma som K&B va när det misstaget råkade ske där.
 
Jag glömde ju: Tack Göran S för att du gjorde mig uppmärksam på diskussionen!

Här är man ute på ett uppdrag och upptäcker att någon startat en hel tråd om min bild på fotosidan.
Jag fick faktiskt ett email redan inatt av en tjej här på fotosidan som sett att det stod fel namn, tack Sara R!

Det som känns tråkigt är att jag har använt bilden i andra sammanhang och det kanske är någon som nu kommer att tro att jag stulit den :(
 
therese skrev:
Ja, jag hoppas att de kommer att lösa det på ett bra sätt.

Jag tror inte du böhöver oroa dig över att någon kommer tro det, och även om dom skulle det så har ju du orinal filen, så länge Digitalfoto skriver i nästa nummer att dom gjort fel. Jag gissade redan från början att Det va i K&B som stämde.
 
Ännu en fördel med fotosidan, medlemmar som reagerar på bilder som sprids. Ve den som stjäl en bild från FS!

Lycka till med rättelsen!
 
Tack för alla svar!

Jag har fortfarande inte fått något svar på mailet som jag skickade till tidningen igår på förmiddagen.

Skriver här när jag hör något nytt.
 
Hej igen,

Jag fick svar på mitt mail igår, de höll med om att det var tråkigt och kommer att ha med bilden en gång till med rätt namn i nästa nummer.


/ Therese
 
ANNONS