** Idag gör vi arbeten på vårt system, kortare störningar och nedtid kan förekomma. **

Annons

18" tft skärm

Produkter
(logga in för att koppla)

Bengt-Arne

Aktiv medlem
Jag har en 19" iiyama vanlig bildrörsskärm som funkar bra.
Nu är det så att jag kan komma över en 18" tft skärm Samsung syncmaster 18 1T som är två år gammal,får den kanske för 1500kr
Jag har ingen erfarenhet av tft skärmar. Är det något att satsa på eller är det skit?
 
Karlsson skrev:
Är du säker på att den inte är äldre än 2 år?

Jag är inte säker på det och har heller inte sett den än, därför som jag ville veta om det är något att ha.
Det är i samband med ett privat köp av en kraftig Dell dator ( Pentium 4 HT 3.6Ghz, 2GB DDR och hårddisk 320GB , som jag har tillgång till denna skärm. Som sagt är skärmen skit så skippar jag den.
 
Jag vet inte hur skärmen står sig i dagens konkurrens, men den är nog inte dålig så vida man inte spelar spel. Specifikationerna skiljer sig oftast mer än verklighetsuppfattningen. Den ansågs mycket bra på sin tid (utkom förmodligen 2002) och var bl.a bäst i test här: test
Det går att googla med "samsung 181T" så kommer det upp recensioner och liknande.

Hur många timmars drifttid den har kvar kanske någon LCD-guru kan berätta om.
 
Jag har en 181T o den är bra, o har varit bra dom senaste 5 åren. Det är en gammal modell o jag tvivlar starkt på att dom tillverkades så sent som för 2 år sen, men jag är inte 100.
Om skärmen är felfri är det kanon. bra färger och kontrast.
 
Jätte bra och tack för hjälpen. Vi får se om jag klipper tft skärmen också i samband med datorköpet.
 
ANNONS