Annons

Autofokusproblem med 1D Mark III - Service krävs

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag anmälde min EOS 1DMk III till Canon support redan den 6 dec,
fick också ett ärendenummer som sedan Canon också bekräftades via mail.
I går började jag undra varför inget hänt, så jag ringde Canon igen för att höra
vart ärendet hade tagit vägen, det har ju gått en månad sedan anmälan.
Idag vart jag uppringd av RCC i Göteborg, och de hade på för slag att jag skulle få min kamera fixad under vecka 4.
Lite lustigt att RCC ringer dagen efter jag frågat Canon vad som händer, visserligen sa hon att någon Roger skulle ligga bakom.
Nåväl, den 21 åker min Mk III in på hälsokontroll.


//Johan
 
johpih skrev:
Jag anmälde min EOS 1DMk III till Canon support redan den 6 dec,
fick också ett ärendenummer som sedan Canon också bekräftades via mail.
I går började jag undra varför inget hänt, så jag ringde Canon igen för att höra
vart ärendet hade tagit vägen, det har ju gått en månad sedan anmälan.
Idag vart jag uppringd av RCC i Göteborg, och de hade på för slag att jag skulle få min kamera fixad under vecka 4.
Lite lustigt att RCC ringer dagen efter jag frågat Canon vad som händer, visserligen sa hon att någon Roger skulle ligga bakom.
Nåväl, den 21 åker min Mk III in på hälsokontroll.


//Johan


Hmmm
Skulle nån Roger ligga bakom vad? att du får skicka in den senare än väntat eller tidigare än väntat? :)

/Rogge
 
johpih skrev:
Nja..
Snarare anledningen till att jag vart uppringd!

//Johan
+


Jahaja
Ja jag ringde idag o undrade vad som försiggick kanske det var en utlösande faktor att de tar tag i resten av gänget.
Då jag anmälde var dagen efter paul innergård och han har ju kameran i näven nu fixad o klar och här har jag inte hört nåt men ska skicka in den den 18:e.
De har nog lite smådålig koll på läget ändå.
/Rogge
 
Jag prata me dom för första gången igår å anmälde att jag ville få den fixad, 18:e ska den skickas in.

Sedan har jag även fått många error99-fel på sista tiden, kanske har nått med AF-kruxxet, så de ska dom kika på me.
 
Lite OT,

Jag ska skicka in min kamera för submirror fixen, inte för att jag har upplevt några större problem men det är lika bra att få det gjort.

Samtidigt tänkte jag skicka med mina objektiv och extendrar för fokusjustering, någon som vet på ett ungefär vad dom tar för justeringen? (Har CPS medlemskap om det har nån inverkan).

Med Vänliga Hälsningar
Karl
 
själva kammaren då, går inte sånt på garantin.?
likaså mitt 24-105 borde göra drt.

du som skickade med samtliga objektiv, vad kostade det för dig?
 
jag ska skicka alla mina nu i veckan
får se vad det blir.
Bryr mig egentligen inte, Det ska bara bli bra det är det viktiga för mig.
Kanske är de så juste att de bjuder på kalaset.
:)

/Rogge
 
Jag fick tillbaka min kamera efter justering igår, Canon verkar bara ha bytt ut någon liten pryl för fem kronor och sedan justerat alltihopa.

Med det lilla jag provat hemma så ser jag faktiskt ingen skillnad mot före reparationen, AF beter sig precis likadant, fladdrig på AI Servo och fokuserar olika på ett enkelt streck beroende på om kameran hålls i lodrätt eller vågrätt läge. Kanske måste den in igen för det felet, och nu har jag ju ett nytt års garanti. Jag hade hoppats rätt mycket på att det skulle se annorlunda ut, jag är besviken att kameran inte fungerar som min Mark II. Eventuellt går det att lära sig leva med skillnaderna men jag kan inte förstå varför dom ska behöva finnas där.

Kanske får jag ett annat intryck i morgon då jag tänkt fotografera lite hockey. Fokusttester i alla ära men det är ju verkliga förhållanden som räknas.
 
I värsta fall får manväl reklamera kameran eller lämna tillbaka den och köpa något Som Fungerar.
Man ska inte behöva hålla på och tragla med One shot hela tiden.
Kanske 5D MkII är/kommer att vara bättre.
 
Anders Östberg skrev:
och nu har jag ju ett nytt års garanti.

Hej Anders fick du en ny garantisedel eller stod det på fakturan ?
på min faktura står det ingen ting om någon förlängd garanti
var ute o testade lite idag , jag fick en känsla att fokus var stadigare o ej så nervös som förut
/Lennart
 
Måste man fortfarande skicka in kameran för fokusjustering? Finns det inte en funktion i kameran för det på MarkIII?
Eller fungerade det inte som förväntat?

/Leif
 
L Nilsson skrev:
Hej Anders fick du en ny garantisedel eller stod det på fakturan ?
på min faktura står det ingen ting om någon förlängd garanti
var ute o testade lite idag , jag fick en känsla att fokus var stadigare o ej så nervös som förut
/Lennart

Jag hade tre A4:eek:r på och i kartongen; en faktura/specifikation, ett följebrev med standardtext med en ursäkt, att kameran justerats, och en skrivning i fet stil om att garantin förlängs från reparationsdatumet, samt ett till brev med tack för förståelse och lojalitet, med påtejpat 2GB CF-kort.
 
Re: Pågående reparation EOS 1 D MKIII

Royne skrev:
Hej!

Lämnade min kamera och alla objektiv i onsdags. De skulle vara klara dagen efter om kameran gick igenom den första eller andra testen, ytterligare en dag om man var tvungen att ta steg tre.
/Royne

Du som skickade in alla objektiv, hur mycket fick du betala?
 
ANNONS