Annons

Batterigrepp till 5D Mark II

Produkter
(logga in för att koppla)

fotojerka

Aktiv medlem
Hallå därute!

Jag funderar på att skaffa ett batterigrepp till min EOS 5D Mark II. Jag såg att Kaffebrus har en kopia av Canons eget originalgrepp för nästan halva priset. Nu är jag därför nyfiken på om det finns någon medlem som prövat på Kaffebrus alternativ? //Erik
 
Hallå därute!

Jag funderar på att skaffa ett batterigrepp till min EOS 5D Mark II. Jag såg att Kaffebrus har en kopia av Canons eget originalgrepp för nästan halva priset. Nu är jag därför nyfiken på om det finns någon medlem som prövat på Kaffebrus alternativ? //Erik

Jag köpte detta på Ebay. Hade det hemma för 700:- på 5 dagar.

Funkar perfekt och dom skickade det väl packat och som gåva, m.a.o ingen moms.

http://cgi.ebay.com/Battery-Grip-fo...4b2&_trksid=p4634.c0.m14.l1262#ht_2467wt_1165
 
Tack Peter! Jag ska titta vidare på ditt alternativ!//Erik

Jag kom just hem i från en fjällvecka i tält, där utrustningen verkligen ställdes på prov med kraftigt regn i flera dagar. Var lite rädd för hur den skulle hantera vädret, men denna gång så gick allt väl..

//Peter
 
Batterigrepp till 5D Mark II Svara på ämne

Tjabba!

Visst kommer det här att fungera på din 5,2:a!
Men det jag inte ser är att den lilla packning som gör den litet vädertålig som finns på orginalet, Och detta gör ju ditt batterigrepp till den svaga länken på paketet du jobbar med, och de tsom tar skada först är batterierna, sedan ev kameran.

Men vet du att du inte kommer vara ute i blött tillstånd kommer det nog inte skilja mer än priset,

Bara loggan som fattas ju + litet text?
ser faktiskt kusligt likt ut ett orginal:)

Så är detta inget hinder så köp!

Ha de gött

M
 
Tjabba!

Visst kommer det här att fungera på din 5,2:a!
Men det jag inte ser är att den lilla packning som finns på orginalet, Och detta gör ju ditt batterigrepp till den svaga länken på paketet du jobbar med,

Men vet du att du inte kommer vara ute i blött tillstånd kommer det nog inte skilja mer än priset,

Bara loggan som fattas ju + litet text?
ser faktiskt kusligt likt ut ett orginal:)

Så är detta inget hinder så köp!

Ha de gött

M

Just denna packning var anledningen till min oro, kanske får man bita i gruset senare men det vädret som min utrustning utsattes för i fjällen med en blöta utan dess like och luftfuktighet på 100% jag hade till och med med imma på insidan den övre displayen på kameran vilket oroade mig lite. Dock märkte jag inget problem med batterigreppet, men som sagt.... kanske en annan gång? ;-)
/Peter
 
Just denna packning var anledningen till min oro, kanske får man bita i gruset senare men det vädret som min utrustning utsattes för i fjällen med en blöta utan dess like och luftfuktighet på 100% jag hade till och med med imma på insidan den övre displayen på kameran vilket oroade mig lite. Dock märkte jag inget problem med batterigreppet, men som sagt.... kanske en annan gång? ;-)
/Peter



Sitter och tittar min 5.2:a nu och har damm innanför displayen? inte skärm displayen nu alltså(ÄN)!
Hhhmmmm!!!

Skall nog inte lita på tätningen trots allt;)

Men det är ju skillnad på damm & regn alt i/under vatten?

Ha de gött

M
 
och sen sätter du på ett Cosinaobjektiv på din 5d mk II så är utrustningen komplett. hehe, skoja, Men som att åka till Biltema för att rusta sin nya BMW.
 
och sen sätter du på ett Cosinaobjektiv på din 5d mk II så är utrustningen komplett. hehe, skoja, Men som att åka till Biltema för att rusta sin nya BMW.

Skulle aldrig tänka tanken att sätta på dåliga gluggar..Däremot har jag använt piratbatterier som håller längre än originalet, men du kanske bara har BMW´s orginal olja i bilen också? Skoja bara ;.)
 
Skulle aldrig tänka tanken att sätta på dåliga gluggar..Däremot har jag använt piratbatterier som håller längre än originalet, men du kanske bara har BMW´s orginal olja i bilen också? Skoja bara ;.)

äsch, jag skojade bara lite efter några öl ikväll, tycker det är helt ok med pirat-batterigrepp om det funkar ok.
 
äsch, jag skojade bara lite efter några öl ikväll, tycker det är helt ok med pirat-batterigrepp om det funkar ok.

He he, jo jag köpte det som ren chansning och so far so good ;.)

men jag förstår vad du menar och håller med dig,köper man ett hus som kostar en del slantar för att man skall få lite större flexibilitet och med det bättre bilder så är det ju idioti om inte köper gluggar som dansar tillsammans.. ;.)

Kringutrustning däremot typ batterier och liknande från tredjepartstillverkare har jag inga som problem att prova, det finns ju dom som tror att kameran exploderar med dessa batterier och jag skrattar mig harmynt varje gång jag läser det... men nu är ju jag en kille som gillar att skratta.. ;.)
 
Piratgrepp eller inte!

Hej igen! Tack för ert engagemang! Jag är lite inne på samma linje som Håkan (utan ölintag!) men ett batterigrepp torde väl ändå inte ha något med bildens slutkvalitet att göra, eller hur? Så länge piratdelarna inte förstör övrig utrustning så finns det många andra saker man kan lägga mellanskillnaden på! Tveksamt dock hur jag gör!//Erik

PS. Var det ful-öl du drack Håkan? (he he!) DS.
 
Senast ändrad:
Hej igen! Tack för ert engagemang! Jag är lite inne på samma linje som Håkan (utan ölintag!) men ett batterigrepp torde väl ändå inte ha något med bildens slutkvalitet att göra, eller hur? Så länge piratdelarna inte förstör övrig utrustning så finns det många andra saker man kan lägga mellanskillnaden på! Tveksamt dock hur jag gör!//Erik

PS. Var det ful-öl du drack Håkan? (he he!) DS.

Nix, var faktiskt inne på Pridefestivalen för att plåta, blev nästan 400 klick, men var rätt trist så det blev fem bira samtidigt. Blev bilderna bättre av ölen, självklart!!! Och blev ju blött ändå, fem minuter efter denna bild på Ryback så öppnade sig himlen med den värsta störtskur jag upplevt i sommar, trist.
 

Bilagor

  • IMG_6556 [Skrivbordsupplösning].jpg
    IMG_6556 [Skrivbordsupplösning].jpg
    11.7 KB · Visningar: 868
Hallå därute!

Jag funderar på att skaffa ett batterigrepp till min EOS 5D Mark II. Jag såg att Kaffebrus har en kopia av Canons eget originalgrepp för nästan halva priset. Nu är jag därför nyfiken på om det finns någon medlem som prövat på Kaffebrus alternativ? //Erik

Om du investerat dyrt i ett så bra kamerahus... Varför bli snål och inte köpa original? Verkar inte klokt enligt mig. Men du gör som du vill. Jag ser ingen orsak till att inte ha Canons egna. Kopian är säkert ungefär lika bra, men...
 
Nej, du har rätt Roger! Ska dock kolla upp om originalgreppet är billigare att få över från staterna. Trevlig helg!
 
Tjabba Jerka,,,


Jag hade sparat över 1000kr om jag hade gjort rätt?

glömde tullavgiften på 900kr!!!
Så nu sparade jag inte mer än några öre;)

Men det som var det viktiga, var att jag fick "jäv...n"
För i slutet mars början april fanns inga grepp i hela europa?
Dåligt va,

Så B&H i New York hade tog bara 5dagar!!!

Och hade jag varit klok, hade jag kunnat be Pontus som bor där att skickade det som gåva? det skall tydligen göra att man slipper tullavgiften.

Men Men... jag hade först eller iaf tidigare än många andra, som tjurigt fick vänta på den svenska leveransen.

Ha de gött

M
 
Tjabba Jerka,,,


Jag hade sparat över 1000kr om jag hade gjort rätt?

glömde tullavgiften på 900kr!!!
Så nu sparade jag inte mer än några öre;)

Men det som var det viktiga, var att jag fick "jäv...n"
För i slutet mars början april fanns inga grepp i hela europa?
Dåligt va,

Så B&H i New York hade tog bara 5dagar!!!

Och hade jag varit klok, hade jag kunnat be Pontus som bor där att skickade det som gåva? det skall tydligen göra att man slipper tullavgiften.

Men Men... jag hade först eller iaf tidigare än många andra, som tjurigt fick vänta på den svenska leveransen.

Ha de gött

M

Hallå Martin!

Intressant! Är du nöjd med det? Ett alternativ är ju faktiskt att inte köpa något överhuvudtaget! Jag har relativt små händer men däremot tycker jag att ett grepp balanserar upp vikten på utrustningen när tunga gluggar sitter på. Sedan är det onekligen smidigare att fota vertikalt med ett grepp! Jag hade ett till min tidigare 40D som satt på för jämnan. Jag tyckte man vande sig vid den extra tyngden. //Erik
 
jag hade aldrig en tanke på batterigrepp innan jag råkade dyka på en konkursutförsäljning där de hade både till 5d mk II och 400d original till halva priset, och då slog jag till på båda. Ångrar inte en sekund, har också vant mig vid greppen och känner mig naken utan.Dessutom ser man ju så mkt proffsigare ut, haha, t o m med den lilla 400d.
 
Hallå Martin!

Intressant! Är du nöjd med det? Ett alternativ är ju faktiskt att inte köpa något överhuvudtaget! Jag har relativt små händer men däremot tycker jag att ett grepp balanserar upp vikten på utrustningen när tunga gluggar sitter på. Sedan är det onekligen smidigare att fota vertikalt med ett grepp! Jag hade ett till min tidigare 40D som satt på för jämnan. Jag tyckte man vande sig vid den extra tyngden. //Erik

Haha!!

Ja då sprarar du ju 3k:)

Jag har sk fjåll-händer=små, men känner ändå framför allt att mitt lillfinger inte får det stöd jag vill ha, men även ringfingret påverkas ganska mycket av lillfingrets stöd eller avsaknad av stöd,
så det känns ju som att man skall tappa den ju?

Och då pratar jag om 5.2:an...

min gamla 450:a(som bara är sååå gammal nu... typ inte) skall vi knappt nämna, för utan BG´et på den känns den som en ur IXUS serien;)

När jag köpte den sade jag till leverantören att, ni behöver inte skicka huset så länge ni inte har fått hem batterigreppet(fiii f-n vilka i-lands problem va)

Har haft BG på alla mina EOS(där det finns alltså)
på min gamla 650 gjorde jag ett själv & vävde in en trådutlösare på en tunn skiva plåt med skumgummi, fönsterpackning och gud vet allt,
FÖR JAG SKULLE BARA HA ETT VERTIKALGREPP???

Ha de gött

M
 
Senast ändrad:
Tack för er input killar!

Jag kommer att köpa ett batterigrepp senast under hösten. Tänkte först kolla in några av USA-siterna!

Lev väl i helgen!//Jerka
 
ANNONS