Annons

Bra pris på OM-D!

Produkter
(logga in för att koppla)

sveli

Medlem
Var inne på Cyberphoto igår och såg att de hade sänkt priset på silver versinen av OM-D till 7499! Billigast i Sverige?
 
jag tycker i alla fall att vi inte skall skapa trådar för varje produkts prisbild, forumet skulle bli hopplöst och trist, kan man inte lägga det här under reatips? För övrigt är väl NetonNet ännu billigare.
 
jag tycker i alla fall att vi inte skall skapa trådar för varje produkts prisbild, forumet skulle bli hopplöst och trist, kan man inte lägga det här under reatips? För övrigt är väl NetonNet ännu billigare.

Sorry, kanske skulle lagt inlägget någon annanstans. Har dock följt priserna på OM-D kameran en längre tid och den har legat konstant på ca 9000:- för huset. Nu var det den första större sänkningen som jag sett i Sverige och jag tänkte det var värt att uppmärksammas. Cyberphoto kör ibland korta kampanjer (en helg eller så) och det kan vara värt att snabba sig!

På prisjakt har NetonNet ett billigare pris men klickar man på länken till deras hemsida så är det tillbaka på 9000:-Kanske har de redan höjt?

Mvh /Sven
 
Hm.. du får en MYCKET bättre sensor i Nikon D5100 som bara kamerahuset kostar 3560 kr just nu... Tycker OM-d även vid 7500 är extremt överprissatt.
 
Kikade på DoxMark och D5100 ser på pappret ut att vara ett mycket prisvärt alternativ fast jag själv är lite Olympusfrälst :)

/Lennart
 
Kameran skall onekligen vara kompetent, men priset tycker jag, även nedsatt, är för högt i relation till t ex G3. Det enda nya den tillför i en m43 kamera är ju sensorstabilisering. EVF i en spegellös kan man få billigare. Hade den erbjudit fasdetekt AF för 4/3 - då hade det varit en annan femma. Snabb AF på stilla motiv det är roligt, men det behövs ju inte. Är motivet stilla kan ju kameran lika gärna sätta fokus nästa dag. Nej, det får bli att vänta på ersättaren till E-5 (vore bra om den primärt hade m43 fattning med adapter till 4/3). Sedan är det ju det att då tillverkningskostnaden för spegellösa tycks vara låg kan de sista exen säljas väldigt billigt. Skulle tro att då ersättaren kommer lär OMD EM5 gå loss för max 5000:-, vilket sabbar begmarknaden för befintliga ägare (samma med EP, EPL, EPM, G, GF, GX och GH serien, samt NEX och NX). Så, misstro mig inte, OMD är fin, men jag tycker den är lite dyr även till reapriset (liksom i synnerhet V2 och EOS-M).
 
Med tanke på STORLEKEN, vilket är m4/3 styrka, så är priset rätt o.k...

http://camerasize.com/compare/#162,289

lägg till optiken så är te x d5100 MYCKET större...

Folk betalar mest för storleken skulle jag tro....

Jag har ingen m4/3 kamera, men har hållt en Om D och oj vad liten den är..... Vill man ha en liten smidig kamera så piskar den d5100 rejält.....

Men om man inte bryr sig om storleken så finns de betydligt bättre kameror än Om D för de pengarna......
 
Snabb AF på stilla motiv det är roligt, men det behövs ju inte. Är motivet stilla kan ju kameran lika gärna sätta fokus nästa dag.

Det är inte riktigt sant. Även ett stillasittande småbarn kan vrida på huvudet eller sluta le medan kameran fokuserar, om den är för långsam.
 
En kamera är långt mycket mer än en kamerasensor. Just sayin'.

Fotar nog hellre med en Nikon D200 eller rentav en Nikon F100 än en Nikon D5100. Kanske mest för att jag inte hade stått ut med en D5100, eller en D5200 för den delen heller. Fotar annars med en D700 så det är inte för att jag inte står ut med digitala kameror.

Jag kommer nog skaffa en m4/3 (förmodligen en OM-D) inom en överskådlig framtid iaf!
 
ANNONS