Annons

Brunsvart Hacke

Produkter
(logga in för att koppla)

Bee

Aktiv medlem
Jag har en hackspett som kommer till mig flera gånger om dagen som ser väldigt konstig ut. Han är alldeles brunsmutsig. Jag vet att de kan se smutsiga ut men den här tar priset. Kan det vara något fel på honom? Han ser ok ut på ögonen i alla fall och hans beteende verkar inte vara något fel på. Han skriker dock en del, men det gör den andra hacken jag har också ;)

http://www.beethalin.se/smutsighacke.jpg Skärpan är inte den bästa men man ser hur han ser ut i alla fall;)

Bee
 
Ja det finns ju vita älgar, så det borde ju kunna bli något liknande fel på fåglar =)

Vissa bitar är dock rätt färg (längst ut till höger på vingen och längst ner till vänster på stjärten), så det kan ju även vara så att den har råkat bada i något kladd. Huvudet ser lite kladdigt ut det också.
 
Har också nån/några sådana Hackar som ser brunsmutsiga, dock inte nån med en sån frilla :)

Har inte sett att de mår dåligt/är konstiga, men skulle också vilja veta varför de skiljer sig.
 

Bilagor

  • XZ240185-Edit.JPG
    XZ240185-Edit.JPG
    65.9 KB · Visningar: 168
Det är troligen nedsmutsning. Fjäderdräkten är ju "kladdig". Man får hoppas att den kan bli av med det.
 
Smutsiga hacke 2

Här är ytterligare en bild på samma smutsiga hacke.

Kan det vara koda han har i håret?
 

Bilagor

  • smutsigHacke1.jpg
    smutsigHacke1.jpg
    9.3 KB · Visningar: 121
ANNONS