Annons

EX 420 Blixt till canon 30D

Produkter
(logga in för att koppla)

Djingen

Avslutat medlemskap
Tja. alla. teknik proffs.
Ni kanske kan hjälpa mig. Jag har använt min canon ex 420 blixt länge nu till min eos 10d fungerar alldeles utmärkt. Det jag är nöjd med är att den utan problem knäpper blixtar i höghastighets läget på 10d.
Men när jag väljer det samma snabba läge på min nya canon 30d så klarar den inte av att ladda upp lika fort. vare sig på mellan hastighet eller snabbaste 5 bilder/sek. eller det andra som 10 d har 3 bilder/sek.när jag kör mellanläget så slår blixten ut ca var 3-4 kort. På min 10d inga problem 3 blixtar i sekunden.
Någon som vet? har det med att Canon vill driva in mer cash så man måste köpa deras nya blixtar dvs.tex. 430 ex?

Help plz!

danne
 
Du ska prova uppladdningsbara batterier med hög kapacitet. De laddar upp snabbare än alkaliska batterier.

Sen beror det ju också på hur stora avstånd man plåtar. Kör man ut full effekt tar det alltid lite tid. Men man kapar uppladdningstiderna ordentligt med rätt batterier.

Det enda som är mycket snabbare är 420EX är en 580EX med externt batteripack.
 
jo

håller visst med har sedan länge kört 2500 ahm , uppladdingsbara. men problemet kvarstår. vad skiljer 10d och 30d .. hmm skumt
 
Re: jo

Djingen skrev:
håller visst med har sedan länge kört 2500 ahm , uppladdingsbara. men problemet kvarstår. vad skiljer 10d och 30d .. hmm skumt

har du jämfört vid samma förhållanden och samma inställningar. Du får inte använda för mycket blixteffekt om det ska funka vid höga hastigheter.
 
ANNONS