** Idag gör vi arbeten på vårt system, kortare störningar och nedtid kan förekomma. **

Annons

Filmat drifting, kritik?

Produkter
(logga in för att koppla)
Vad har du använt för stabilisering? Filmen var enligt min åsikt väldigt bra. Jag gillar starkt alla rörelser!
 
Vad har du använt för stabilisering? Filmen var enligt min åsikt väldigt bra. Jag gillar starkt alla rörelser!
Den är filmad med Manfrottos billigaste videohuvud som har ställbart motstånd, vad det nu heter, en väldigt instabil lätt jibb, en bra slider (Zazaslider) På frihand efter låtbytet bar jag slidern och hade kameran rullade, av ren slumpblev det bra. Men allt som rör sig är efterstabiliserat med warp stabiliser i Primere Pro CS6.

Tackar för värmande kommentarer!
 
Mycket snyggt! Vad fick du ge för slidern?

/Eric

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Vågar inte svara, exakt, Min grannes som jag kan låna hur mycket jag vill. Vet att frakten var redigt dyr. 800-1500 kr tror jag han sa första gången han ville ha den. Annars kika på deras sida och lägg på moms och tull så borde du få ett rätt bra svar. Kan kolla exakt när grannen kommer hem från thailand i värsta fall.
 
Filmningen har jag inga synpunkter på, tycker det är snyggt gjort!

Det jag har synpunkter på och som kan förbättras är hur man bygger upp en story.

En film som denna kan byggas upp i en start, ett mellanparti och en final.

Starten skulle kunna vara killen som leker i sandlådan, att lägga lite mer krut på den scenen som då leder in tittaren till vad som skall komma och väcker nyfikenheten. Sedan kommer motsvarande scener som du har förevisat i sandlådan för att sedan glida in i diverse detaljbilder på bilar, däck glidningar och panoreringar. Mellanpartiet kan hålla en jämn nivå för att sedan höja ett snäpp i finalen.

Här kan du köra mycket rökscener, drifting och som kanske avslutas med scenen med motorhuven öppen som ett bevis på att körningen tagit ut sin rätt och där man då fejdar ut bilden och kommer till eftertexten.

Så filmningen tycker jag är bra, men storyn kunde göras bättre imho.

Mvh

Johan Maxe
 
Filmningen har jag inga synpunkter på, tycker det är snyggt gjort!

Det jag har synpunkter på och som kan förbättras är hur man bygger upp en story.

En film som denna kan byggas upp i en start, ett mellanparti och en final.

Starten skulle kunna vara killen som leker i sandlådan, att lägga lite mer krut på den scenen som då leder in tittaren till vad som skall komma och väcker nyfikenheten. Sedan kommer motsvarande scener som du har förevisat i sandlådan för att sedan glida in i diverse detaljbilder på bilar, däck glidningar och panoreringar. Mellanpartiet kan hålla en jämn nivå för att sedan höja ett snäpp i finalen.

Här kan du köra mycket rökscener, drifting och som kanske avslutas med scenen med motorhuven öppen som ett bevis på att körningen tagit ut sin rätt och där man då fejdar ut bilden och kommer till eftertexten.

Så filmningen tycker jag är bra, men storyn kunde göras bättre imho.

Mvh

Johan Maxe
Jättebra feedback!

Tycker du har helt rätt, skulle möblerat om på ett helt annat sätt än där, tyckte det var helt uppenbart som du skrev det att det var så jag gjorde det. Tänkte avsluta med sandlådan, men det blev inte heller, vet inte varför. Dygnade när jag redigerade denna filmen så resultatet blev väl därefter.

Ska försöka planera en ny bättre film till sommaren, kanske ta kontakt med någon som ska köra så man kan filma även dagen innan eller dylikt.

Men samtidigt var det en som tyckte det var för långt intro, lite skumt tycker jag. Handlar nog om innehåll och inte längden. Men vissa väl väl ha hela kakan samtidigt och det får man bortse ifrån..

Lite sugen på en helikopter till nästa gång.. ;)

Jibben är en "NICE industries". Den rekommenderas inte. Knappt att den tar en 600D. 7D på är katastrof. Lägg mer pengar!

Finns en annan tillverkare av prylar som är rätt känd som släppt någon ny, kommer inte ihåg vad den hette..

Sökte lite trodde det var Cinevate jag funderade på, men nej, en annan tillverkare.
 
Grym edit och filmning! Riktigt snygg asså!
Gillade idén med sättet att byta låt, ljud och bildmässigt!
Snyggt!
 
tyckte den var grym, hittade inget negativt själv förutom slutet som kom lite plötsligt :) annars häftig film och sköna grejjer du hittade på ibland
 
Är det min flash-spelare som är trasig eller är inte färgerna å h*vete i den där filmen?
Jo färgerna är felvridna.
Lite 70-talsstuk över dem men skulle inte gå så långt som du i ordvalet.
Syns väldigt tydligt när mitsubishi(lr va det ä) går in i högersvängen vid 1min 40sek. Här blir det ett tydligt färghopp åt grönt till.
 
Jo färgerna är felvridna.
Lite 70-talsstuk över dem men skulle inte gå så långt som du i ordvalet.
Syns väldigt tydligt när mitsubishi(lr va det ä) går in i högersvängen vid 1min 40sek. Här blir det ett tydligt färghopp åt grönt till.
Yes, tyvärr, det var nog en oönskad delning i ett klipp. Rensade upp massa grönfilter innan jag postade men missade den för att datorn klarade inte preview..

Hela filmen ska bli omredigerad med ny musik och ny look och hamna på min och min väns stabila "100% rights"-kanal. Carpe Diem heter den på Youtube.


Ser fram emot ett göra om, göra rätt med naturlig återgivning när det finns grönt gräs ute, gråkort på rubbet.
Varför ska man ha goa prylar när man bara river sönder det efteråt? ... Syns ju inte att klipp är gjorda med en del L-gluggar och Cokin filtersystem, även graderat..

Men misslyckanden leder till framgång hoppas jag :)
 
ANNONS