Annons

Fotoväst

Produkter
(logga in för att koppla)

Arleklint

Aktiv medlem
Hej,

Jag är allt mer och mer ute i naturen och fotar. Jag funderar nu på att skaffa mig en s.k fotoväst. Det kan göra det enkelt att snabbt komma åt sina pryttlar och pinaler.

Är det någon som har tips om var man bäst införskaffar en sådan.
 
Köpte mig en väst......foto,fiske,jakt i Ullared för 150:- :)

Märke: Catmandoo?

Men en sån kan man ju inte ha...... ;)
 
Köpte en "Fiskeväst" på Ö&B innan semestern och upptäckte att den sväljer en hel del utrustning utan att bli obekväm.

Fick tom. plats med en Tokina 400/5,6 i ena fickan och SB-24:an med sladdar och sånt i andra.

Fotoväst eller inte? Vill man betala extra för märket så säger jag inget om det men lägger man helst pengana på film så duger vilken som helst.

Snygg väst med 13 fickor för 149:-, funkar bra för mig. Komplettera sedan med ett märke från din lokala fotoklubb och den är perfekt :)
 
Jag har en väst från Banana Republic som en snubbe på en tidning beställde från USA för ett par år sedan. Den har typ 40-50 fickor, lägger jag mobilen i en ficka hittar jag den inte.
Har använt västen en gång, kan tänka mig att den är praktisk för vissa. Men jag blev bara förvirrad...
 
Min väst har 2 bröstfickor med kardborre
2 stora bälgfickor med dragkjedja och 4 st små (2x135mm) fickor utanpå dessa.

Tycker det räcker...man ska ju hitta grejorna..eller hur Calle..... ;p
 
Jeppe skrev:
Tycker det räcker...man ska ju hitta grejorna..eller hur Calle..... ;p
Japp. Därför använder jag alltid min Domke-väska. Väst känns lite nördigt...Iallafall om jag plåtar på stan. I skogen är det väl annorlunda, men där är jag ju sällan;-)
 
Jeppes väst

Instämmer, Jeppe, den typen av väst är helt ok!

Bra färger och fickor. Min kostade 125 på Lantmännen!
 
En reflektion...

jag förstår inte riktigt nyttan med en väst i naturen, när jag fotograferar hamnar jag förr eller senare (oftast förr) på magen och då måste det väl vara riktigt obekvämt med en massa saker framtill? ...eller?
Å andra sidan är alla kanske inte sådana krälare som jag ;-)

/AK
 
Jodå, jag krälar, men jag tror inte det kommer bli något större problem.

Jag vill tacka alla för alla tips. Jag har nu införskaffat den rekommenderade fiskevästen på Ö&B för 198:-. Jag tror den kommer att fylla sin funktion.
 
ANNONS