Annons

Gratis bilder?

Produkter
(logga in för att koppla)

Konke

Aktiv medlem
Hej! Det här med bildbanker är lite av en nyhet för mig. Jag skulle vilja använda andras bilder med deras tillåtelse, och då har jag för mig att det är en bildbank jag ska hänvisas till och spana efter royalty free. När jag har googlat igenom ett x antal bildbanker med royalty free så visar det sig att de flesta vill ta betalt för bilderna.

Känner ni till någon bra bildbank som ger gratis bilder att använda? Jag kan ha missförstått konceptet och då får ni vänligen tillrättavisa mig. Tack på förhand!
 
Kolla upp creative commons licensierade bilder på flickr. Finns olika typer av creative commons licenser beroende vad du vill använda bilden till.
 
Tack för tipsen! Fotoakuten hade tyvärr inte ett enda exemplar av den bild jag sökte efter. Varken på svenska eller engelska. Har ni fler förslag på gratis bilder? Det handlar egentligen om att använda bilderna till en powerpoint-presentation. Jag vet att det är väldigt vanligt att slarva och fuska, men jag vill gå rätt tillväga och använda bilder som jag FÅR använda.
 
Först nu förstod jag hur jag söker på Creative Commons på Flickr. Det verkar ju finnas rikligt med bilder så jag börjar där så länge. Tack för tipset!
 
Nej varför skulle man få det?
Privat o hemma på väggen kan du göra vad du vill men sen...

Nej, okej. De <1% som är något annat än CC får man inte använda, men varför svara som du gör när det rör sig om en absolut bråkdel medan alla andra är tillåtna att använda hur man vill så länge man attribuerar?
 
Nej, okej. De <1% som är något annat än CC får man inte använda, men varför svara som du gör när det rör sig om en absolut bråkdel medan alla andra är tillåtna att använda hur man vill så länge man attribuerar?
Jag kanske inte riktigt förstår?
Påstår du att 99% av Wikipedias bilder är CC (Det kanske är så det har jag aldrig funderat på)
eller att 99% av internets bilder är CC
eller att du får göra vad du vill så länge du anger upphovsman?
 
ANNONS