Annons

Helt plötsligt funkar inte klonverktyget! (CS2)

Produkter
(logga in för att koppla)

Svall-Verona

Aktiv medlem
Vad kan ha hänt?

Det är inte ofta jag använder klonverktyget men sist jag gjorde det så var det bara att alt-klicka och köra. Nu händer ingenting...NADA!
Plåster-verktyget (lagningspensel...heter den så?) verkar inte funka heller, men den i undermenyn som heter smart-lagningspensel verkar funka.
Jag använder inte så många funktioner men de andra som jag då och då använder är: text, markera, flytta, beskära, lasso, efterbelys och skugga och de verkar alla fungera som vanligt.

Nån hjälpsam som har en aning om vad som kan ha hänt?
 
Ett bra knep när något verktyg verkar ha havererat är att gå upp och högerklicka på verktygsikonen uppe i verktygsfältet (alltså inte i verktygslådan) och välj sedan "Reset all Tools"/"Nollställ alla Verktyg". Prova och se om det hjälper ...
 
Mr Flash skrev:
Ett bra knep när något verktyg verkar ha havererat är att gå upp och högerklicka på verktygsikonen uppe i verktygsfältet (alltså inte i verktygslådan) och välj sedan "Reset all Tools"/"Nollställ alla Verktyg". Prova och se om det hjälper ...

Detta ska jag prova ikväll när jag är hemma och sonen är nattad. Hade ingen aning om att denna funktion fanns. Tack för tipset!
Återkommer med besked om det funkade eller inte.
 
Lycka till : ) Caps lock påverkar bara utseendet på muspekaren och ska inte påverka verktygets funktion.
 
ANNONS