Annons

Hemsida med lösenord

Produkter
(logga in för att koppla)

THill

Aktiv medlem
Hej.

Jag undrar om någon har tips på bra hemsida/or där man kan lägga upp bröllopsbilder och att bröllopsparet själv kan logga in och dela med sig till sina vänner.

Gratis?! Annars till ok pris.
Tack på förhand.
 
Hej.

Jag undrar om någon har tips på bra hemsida/or där man kan lägga upp bröllopsbilder och att bröllopsparet själv kan logga in och dela med sig till sina vänner.

Gratis?! Annars till ok pris.
Tack på förhand.

Jag helt enkelt ger brudparen en direktlänk som de kan dela med sig. Varför krånga till det med lösenord om syftet ändå är för brudparet att dela med sig?

/Stefan
 
Jag helt enkelt ger brudparen en direktlänk som de kan dela med sig. Varför krånga till det med lösenord om syftet ändå är för brudparet att dela med sig?

/Stefan

Ungefär som jag gör. Jag gör dessutom galleriet utan text och länken rätt anonym, så risken att någon "obehörig" googlar sig in på sidan är rätt liten.
 
hemsida 24

Hej Therese
Jag kan varmt rekommendera hemsida 24.
Ett enkelt vis att jobba med bilder på en hemsida och ha lösenords skydd på någon Mapp.
Mvh Jan
 
Det är smartare att lägga in en robots.txt som säger åt Google och andra seriösa sökmotorer att inte indexera den plats där man har sådant.

Det där argumentet har jag sett förut, men behövs det?

Jag menar, om jag skapar en mapp på min hemsida med nåt kryptiskt namn typ http:\\erro.se\cbnyer643b86vcr och bara ger denna till brudparet så kan väl knappast någon robot hitta denna? Om den inte länkas publikt någonstans så är det ju bara jag och brudparet som vet att den finns.

Visst, om brudparet sen lägger upp denna länk någonstans så att andra kan se den så kan ju andra ta sig dit, så även robotar, men då har ju brudparet gjort valet att publicera sitt "lösenord".....
 
Det där argumentet har jag sett förut, men behövs det?

Jag menar, om jag skapar en mapp på min hemsida med nåt kryptiskt namn typ http:\\erro.se\cbnyer643b86vcr och bara ger denna till brudparet så kan väl knappast någon robot hitta denna? Om den inte länkas publikt någonstans så är det ju bara jag och brudparet som vet att den finns.

Visst, om brudparet sen lägger upp denna länk någonstans så att andra kan se den så kan ju andra ta sig dit, så även robotar, men då har ju brudparet gjort valet att publicera sitt "lösenord".....

Förvisso sant, men jag väljer trots det att kombinera de två metoderna. Jag _vill inte_ att det ens _om_ någon frivilligt delar ut sina länkar skall peka en massa "skumma länknamn" tillbaka till mina sidor.

Det ser liksom inte snyggt ut i mitt tycke.
 
Hej.

Jag undrar om någon har tips på bra hemsida/or där man kan lägga upp bröllopsbilder och att bröllopsparet själv kan logga in och dela med sig till sina vänner.

Gratis?! Annars till ok pris.
Tack på förhand.

Jag skulle rekommendera Wordpress! Det blir ingen kostnad i inköp (förutsatt att du har webhotell men det skulle jag gissa att du har), det är enkelt att installera och minst lika enkelt att skapa lösenordsskyddade sidor.
 
Dropbox är billigt enkelt och fungerar bra utan andra plugins etc..
Man behöver inte ens ett webhotell eller egen hemsida.

Kolla på deras hemsida dropbox.com
 
Eftersom jag också använder lightroom så har jag byggt min hemsida med plugin till LR som kallas för LRB Portfolio som kostar 15 euro. Väl värt pengarna!

Min hemsida och ett exempel på en kunds länk Kundlänk

Kundlänken är över ett år gammalt så jag har bara förnyat designen på hemsidan.

/Stefan

Såg ju snyggt ut. Bra jobbat. Men blir det inte svårt för kunden att välja bilder utan någon slags numrering eller likande?
 
Tumblr.com!
Helt gratis och du kan skapa ett gäng sidor med olika adresser och för varje sida kan du om du vill sätta lösenord och ha helt olika design. Tar 5 minuter att sätta upp, max. Varför krångla till det i onödan...?
 
ANNONS