Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hur tänker folk på Blocket?

Vad är blocket mot annonser.nu. Där finner man Nikon D3X-hus för 1700 kr. Och D700 för 500 kr. Så varför handla från utlandet när det går att göra fynd på annonser.nu? :)
 
Appropå annonser på Tradera

Är inte det där en väldigt typisk svensk inställning tror du, att tycka att det är oförskämt att påpeka att någon säljer för dyrt? För mig känns det lite som när svenskar upptäckte möjligheten att pruta på marknader vid turistmål. Det är mer regel att man ska pruta, fast hur många gör egentligen det? Är det inte lite genant att pruta, och visst kan man framstå som snål då.

Visst är det upp till säljaren att prissätta, men denne bör ju ta med i beräkningen att han ska bli av med saken också. För hög prissättning leder ju bara till att någon med samma eller liknande produkt och bättre pris får sälja.

Någon påpekade förut att det var bättre att sälja eller köpa på tradera eller blocket.
Jag kollar dagligen på dessa och ser att många sätter NY i annonsen men i objektbeskrivningen står sedan begagnad och objekt som är använda är ju inte nya,eller hur?
 
Jag har ännu inte köpt kameran! Det blev för mycket att ta in i huvudet, och för många subjektiva åsikter för att man ska kunna veta vad som verkligen stämmer.

Nu skriver jag här igen, för att fråga efter följande:

En webbsida fylld med massa bilder. Där det vid varje bild går att få veta kamera, objektiv och inställningar. Jag vill ha denna för att ta reda på vad jag vill köpa för objektiv.
 
Nu skriver jag här igen, för att fråga efter följande:

En webbsida fylld med massa bilder. Där det vid varje bild går att få veta kamera, objektiv och inställningar. Jag vill ha denna för att ta reda på vad jag vill köpa för objektiv.

Jag vet inte om någon sida som passar exakt men på http://www.pbase.com/ går det att söka på kameramodell samt även fritext sökning på objektiv

Vidare så går det att hitta intressegrupper på flickr, gå in på www.flickr.com klicka på Groups och sök efter den kamera eller det objektiv du är intresserad av.
 
600/4l is usm

Som många säkert såg las det upp ett Canon EF 600/4 L IS USM på blocket igår kväll vid 23-tiden för priset 15000:-. Jag mailade (fanns inget telefonnummer) men fick inget svar och nu är annonsen borta. Någon som vet hur det gick med det här. Var det verkligen nån som slumpade bort sitt objektiv eller var det lurendrejeri. Någon som var i kontakt med säljaren eller tillochmed köpte objektivet?
 
Okej nu fick jag svar på mitt mail. :)

"Hej,

Tack för ditt mail och intresse för att köpa min post. Posten är tillgänglig för SEK 15000, som anges på webbplatsen. Jag köpte posten när jag arbetade i Sverige, som polis, i ett utbytesprogram. Artikeln är i mycket gott skick och jag har aldrig haft några problem med det. Utbytesprogrammet är klar och jag har återvänt hem, i England. Jag säljer det för att här har jag en till och jag behöver inte det här längre, och jag vill sälja den tillbaka i Sverige eftersom det var köpt och det har alla papper och manualer på svenska. Med alla de Internet-bedrägerier och scammers, har jag beslutat att använda en tredje part tjänst escrow att hantera denna försäljning för mig. De kommer att ta hand om leveransen av paketet, Bill of Sale för paketet, och även betalningen. Om du är intresserad av att köpa paketet och beslutar att bli nästa ägare kommer det inte finnas några problem med att få paketet till dig. Vi kommer att ha en säker och smidig transaktion. Låt mig veta om vi kan börja transaktionen och ni får ursäkta min svenska, eftersom jag inte skriver mycket bra efter bara 2 år i Sverige.

Om du kan skriva mig tillbaka på engelska, kommer att bli stor.

Tack,
"
 
ANNONS