Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hur tänker folk på Blocket?

http://www.fotosidan.se/classifieds/view.htm?ID=154443

Fotosidans marknad är ju inte bättre,
Över nypris på denna samt att det är den gammla inte den nya.

Men va då? det är bara önska lycka till med försäljningen.... Lika så till alla dom på Blocket som tar i dom flestas tycke överpris lycka till!

Får dom sålt det så är det ju en kanon affär för försäljaren...

Själv köpte jag canon 50mm f1,8 II (det heter inte Mark I eller II) för sina 700:- okej begagnat pris i mitt tycke...

EF 50/1.8 (mk I) är mycket bättre byggt än mk II. Mk I har metallbajonett och är inte byggt som en plastleksak. Priset som begärs i annonsen du refererade till är helt rimligt.

(Jag skrev "mk I" resp. "mk II" för att det skulle vara tydligt vilket objektiv som avsågs. Första versionen heter mycket riktigt EF 50mm f/1.8 och andra versionen heter EF 50mm f/1.8 II).

Nypriset på objektivet som säljs i annonsen var f.ö. högre än vad säljaren begär.
 
Senast ändrad:
Vad f.. är detta? Nåt från Ö&B:s fotoavdelning?

Gissar att det bara är loggan som satts på för
General electric. Tillverkas troligen i Kina eller
nåt annat långtbortistan, bara du beställer minst
1000 ex så får du vilken logga du vill.

Är bara förvånad att det inte finns kameror med loggor som
Cyberphoto, Mediamarkt och Biltema.
Det skulle väl bli så mycket reklam att dom skulle
tjäna på att skänka bort kamerorna.
 
http://www.fotosidan.se/classifieds/view.htm?ID=154443

Fotosidans marknad är ju inte bättre,
Över nypris på denna samt att det är den gammla inte den nya.

Men va då? det är bara önska lycka till med försäljningen.... Lika så till alla dom på Blocket som tar i dom flestas tycke överpris lycka till!

Får dom sålt det så är det ju en kanon affär för försäljaren...

Själv köpte jag canon 50mm f1,8 II (det heter inte Mark I eller II) för sina 700:- okej begagnat pris i mitt tycke...

Som sagt, det är du själv som gör bort dig här, gamla 50/1.8 har ett beg pris ibland ända upp till 1500 kr begagnad, det är den väl värd mtp det nya plastbygget.
 
Nu skall vi kanske inte överdriva skillnaden i mekanisk kvaitet mella I och II. Mitt 50mm 1,8 I gick i bitar så det är ingen stark konstruktion det heller.
 
Nu skall vi kanske inte överdriva skillnaden i mekanisk kvaitet mella I och II. Mitt 50mm 1,8 I gick i bitar så det är ingen stark konstruktion det heller.

När mitt EF 50mm f/1.8 II gick i backen och delade sig i två delar lyckades jag pilla ihop det igen. Så II:an kanske har en robustare konstruktion ...
 
http://www.fotosidan.se/classifieds/view.htm?ID=154443

Fotosidans marknad är ju inte bättre,
Över nypris på denna samt att det är den gammla inte den nya.

Men va då? det är bara önska lycka till med försäljningen.... Lika så till alla dom på Blocket som tar i dom flestas tycke överpris lycka till!

Får dom sålt det så är det ju en kanon affär för försäljaren...

Själv köpte jag canon 50mm f1,8 II (det heter inte Mark I eller II) för sina 700:- okej begagnat pris i mitt tycke...

ha ha ha

på dig alltså ;)
 
ANNONS